Leaderboard

14 November 2014

kawan

asslamamualaikum


betul kan
bukan senang kan

kadang kadang aku rasa aku bukan seorang kawan yang baik
jadi lebih baik MUHASABAH DIRI

sekadar ingin meluahkan
bila dalam kesusahan datang menghampiri
minta bantuan
bila kita ada masalah
sekadar ingin mendapatkan pendapat
entah jawapannya
ok fine....
sentap sekejap
baru tau itu warnanya
baru tau itu perangainya
sekadar di depan kita kot
agaknya di belakang ape la pulak ye

ingat bole membina persahabatan
tapi hurrmmm...

kadang kadang terpaksa membina jurang
untuk mempertahan kan diri
terkadang kita hanya berniat untuk membantu
ya itu yang penting
niat murni itu
jika serong niat mereka untuk membina ikatan orang-orang
maka hanya Allah yang akan membalasnya
Allah lebih mengetahui
apa yang umatnya pikirkan

apa yang penting
kita meminta pada Nya
semoga dipermudahkan kehidupan di dunia 
dan di akhirat
selagi dan sebanyak bole kita membuat amal
memohon ampun
dan sentiasa mengadu padaNya
insyaallah pasti Allah akan membantu kita
KEPERCAYAAN kepada Allah itu penting

*aku yang sekadar ingin berkongsi
bukan kita perlu bergantung kepada kawan semata mata
tapi YANG MAHA ESA...

sekian

7 ulasan:

  1. singgah pagi
    kadang2 perlu muhasabah diri

    BalasPadam
  2. Untuk mendapat kawan yg baik diri kita sendiri kena jadi baik dulu..

    BalasPadam
  3. 100%...mungkin dengan membina jurang itu lagi baik...sedih weiii...macam tempat persinggahan jer...

    BalasPadam
  4. btul sangat. nak senang, biar la kita dengan family je...

    BalasPadam
  5. tu la bkn senang nk dpt kawan yg boleh berkongsi semuanye ..kecuali ahli keluarga

    BalasPadam
  6. dalam berkawan ni kena ada tolak ansur la..tak boleh nk pikir diri sendiri je..manusia mana ada yang sempurna..kan??

    BalasPadam

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...