Leaderboard

12 Julai 2017

Cabaran air kosong

assalamualaikum semua
ape khabar...

macam macam cerita kan dengar
search punya search
sekejap kate kene minum banyak air kosong
lagi cari
ooo... banyak sangat minum air pun tak boleh jugak
cuba baca ni kevinzahri.com
sebabkan ia meningkatkan lagi kerja lebih masa
pada buah pinggang
kalau ikut darisegi rasionalnya memang betul jugakkan

so ape yang aku faham
dan nilainya semua yang aku baca
minum air ikut keperluan badan kita
ikut aktiviti seharian kita
ikut cara pemakanan kita
yang paling senang  dan logik akal aku
ikut berat badan sudah

di sini aku sertakan formula
jumlah kandungan air yang diperlukan
ikut berat badan seseorang

 Berat (kg) / 30 = Jumlah air yang diperlukan badan dalam sehari (liter) 
62 kg / 30  bersamaan 2.067 liter sehari

So untuk aku yang sedang dalam proses
pengurangan berat badan ni kene ambil 2.067 liter
haaaa nasib sikit

sebelum ni aku kira 3 liter jugaklah sehari
almaklumlah banyak ternak lemak masa tu
huhuhu....
ape pun jom kita kurus sama sama

so kalo botol ni 750ml minum 2 botol setengah ke 3 botol dah okey da... sebotol setengah da selamat pagi ni... alhamdulillah

1 ulasan:

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...