Leaderboard

15 Jun 2017

Graham Bongsu

Al kisahnya pagi ni
pergi ke klinik pergigian Alor Gajah
Pasal gusi bawah belakang da sakit
da terbelah da... huhuhhu
sebab gigi graham bongsu atas 
telah memotong gusi bawah
gigi graham bongsu bawah dah lama buang
sebab tumbuh senget
dan memerangkap makanan
akibatnya mulut bau busuk
tu yang aku ambil keputusan nak buang gigi tu
berbelas tahun yang lalu
1st gigi graham bongsu yang tumbuh 
Hasil carian imej untuk gigi graham bongsu
untuk pengetahuan korang semua gigi graham bongsu bawah belah kanan yang aku buang dulu tumbuh secara DISTOANGULAR yang menyebabkan pemeragkapan sisa makan dan dalam jangka masa panjang akan menyebabkan gigi bersebelahan akan rosak
untuk gigi graham bongsu bawah belah kiri pulak tumbuh  secara MESIOANGULAR... Dua tahun lepas kot sakit sebab ade infeksi than doktor nasihatkan buang tapi kene ke Hospital Besar sebab melibatkan pembedahan kecil

sebenarnya da lama da sakit
ditahan kan aje....
dalam seminggu ni sakit semakin kuat
mungkin die da membengkak kot
ada efeksi...
nak ikutkan minggu lepas da jejak ke sini
tapi memandangkan berpuasa
sayang pulak
memandangkan hari ni pun da mula cuti pose
so memang ditunggu-tunggu
tapi tadi doktor tu cakap tidak membatalkan puasa
tapi kalau bius hilang nak kene telan ubat jugakkan
hahaha.....

aku sampai  area parking
dipermudahkan ade satu kotak parking yang kosong
comel je 
memang sesuai untuk myviva aku ni
parking panjat tangga
masuk terus letak kad pengenalan
masa tu adalah dalam 5 ke 6 orang
nurse tanya da pernah datang tak
memang pernah datang
sebelum ni graham bongsu jugak
tapi belah kiri
untuk hari ni belah kanan
kat klinik tu dalam pukul 9.15 pagi
than ambil tekanan darah
1st ambil tekanan tinggi skit
2nd alhamdulillah ok


duduk dalam 5 minit no da naik
masuk je tengok ade 2 orang doktor
sorang mungkin doktor senior melayu
sorang lagi doktor baru cina... tapi cekap juga
than doktor tanya sebelum ni ade refer dengan pakar  di GH
ade tapi saya tak buat
sebab ape doktor tu tanya
aku cakap la... bila da xray
doktor cakap akar gigi dekat dengan salur darah
tu yang tak berani tu

than doktor cek...
ape yang ditawarkan 
buang gigi grahan atas tu
sebab gigi hujung tidak berapa efisyen penggunaannya
dan ia memberi impak pada gusi bawah
ade pun ok tak ada pun tak apa
dalam kes aku ni
memang patut buang  sebab
gusi bawah da terluka
doktor menasikatkan buang 
memandangkan next week raya
ade masa untuk recover
than aku pun bersetuju

than doktor bius
errmmm.. nak ikutkan tak sakit kot
banyak kali die cucuk
ye la gigi graham kan
tapi apa yang ingin ditegaskan disini
perkhimatan yang bagus
dan cepat ... sebab tak ramai orang tadi
hehehe.. rezeki aku
lepas bius terus kumur
than doktor suruh tunggu di luar
dalam 5 minit doktor panggil semula
aku tak faham pun ape yang doktor tu buat
sebab dalam kepala aku ni pikir
macam mana nak cabut gigi yang tak goyang
tak sampai 5 minit da tercabut
alhamdulillah....

Dapat 4 biji paracetamol dengan kain kasa

1 ulasan:

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...