Leaderboard

15 Mei 2017

kepuk untuk anakda kami

assalamualaikum semua
dah lama tak mengetuk papan kekunci untuk ruangan ini
banyak perkara yang tak terkongsi
sebab tak ada masa
ke malas... sekarang lebih mewah dengan instagram kan
berfacebook.... namun ade benda yang perlu di sembunyikan
lebih private

menulis di sini hanya untuk ingatan diri
supaya 5 ke 10 tahun akan datang
ianya bole dikenang kembali

so dalam seminggu dua ni
rancangan kami suami isteri ni
ingin membuat kepuk untuk 2 anakda kami
yang telah pergi mengadap ilahi dulu
si abang 3 tahun yang lalu
tapi kini telah pecah kepoknya
tak pasti mengapa permukaan tilenya pecah
mungkin pembuatannya kurang bagus
menyebabkan ia pecah
so kebetulan membuat si adiknya
buat semula si abang sekali

puas cari kat mr google
hanya gambar ni je dapat
tapi nampak cantik juga kan berwarna putih
tapi dalam kepala ku pada awalnya
nak buat warna hijau
tapi warni putih ni pun macam cantik jugakkan



seperti kepuk arwah wannya (nenek2 nya)
berwarna hijau
1 set kepuk kubur bersama 2 biji batu nisan dalu pada tahun 2013
untuk kubur dewasa RM2,500.00
itu aku rasa yang paling murah kot
tak tau la kalu beli barang dan upah tukang (kira buat sendiri)
jauh lebih murah ke
tapi pada aku lebih kurang je
melainkan beli barang dan buat sendiri itu lebih murah

kalo nak ikutkan bole je buat sendiri
belajar ikat bata...
belajar bancuh simen...
semua ade.... masa buat sijil dulu...
tapi tak sanggup berpanas matikan saje niat itu
lagi pun perempuankan... hehehe alasan...

tapi tak pe... dalam minggu ni
aku dengan en suami nak cari tile dulu...
cakap kat sini kang putih... sampai kedai tile kang hijau pulak
tengok la nnti bila da sampai kedai nanti

dalam kenangan
MUHAMMAD QAYYIM MIKHAIL BIN AZMIR
MUHAMMAD QAYYUM BIN AZMIR

2 ulasan:

  1. Dua orang anak syurga menanti Ayu ye..

    Cantik juga yang berwarna putih tu..
    Nampak suci bersih ajer..

    Alfatihah buat mereka berdua.

    BalasPadam

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...