Leaderboard

31 Mei 2017

Kaunseling O&G Klinik at GH Melaka

Kaunseling O&G Klinik at GH Melaka
Hasil carian imej untuk klinik o&g hospital melaka
Gambar kat google je. Masa kat tempat kejadian tak teringat nak snap pun..


















29 Mei 2017 yang lalu 
aku menghadiri temujanji
seperti yang diarahkan 
jam 2.00 petang

lebih kurang pukul 1.00 petang sampai
dalam 10 ke 20 minit cari parking
pusing punya pusing than 
kami ambil keputusan 
untuk parking tepi jalan besar 
antara hadapan masjid dan hospital
bertawakal je la masa tu
sebab line kuning
ikutkan nak parking kat dalam masjid
malangnya
pintu belakang masjid pun da ditutup
tak dapat nak tumpang parking
biasa itulah pilihan terakhir aku
hehehe

letak kad kat bakul
lebih kurang 1.40 ptg aku sampai kat klinik tu
than 2.15 baru lah bermula
ambil tekanan darah dan berat
tekanan darah normal tak ingat berapa
berat 66.3 kg 
alhamdulillah 
akan cuba kurangkan lagi berat
untuk kesihatan

than tunggu dalam 15 ke 20 minit
baru lah dapat jumpa Doktor
Doktor perempuan 
masa tunggu turn nak cek
Nampak doktor ni... Garang..
hehehe... garang bertempat pada aku lah

so.. doktor cakap
ini lebih kepada perbincangan
sebab dulu masa kat wad
tak dapat berbincang lebih lanjut
so ini lah masanya

hasil ujian swap yang diambil 
pada pangkal rahim atau faraj
pada sehari sebelum aku keguguran
terdapat kuman namanya GBS
Doktor cakap kadang-kadang
"semua orang ade GBS ni event saya dan nurse pun"
kuman GBS ini jugak tidak menyebabkan keguguran
GBS in hanya akan mengancam pada 
baby semasa kelahiran
maksudnya jangkitan pada bayi
semasa proses bersalin
itu yang diterangkan mengikut kefahaman aku

dan ujian pada placenta juga dibuat
tidak menunjukkan sebarang sel2 cancer

So untuk kes aku
doktor membuat kesimpulan
bahawa aku mempunyai rahim yang lemah
Buktinya 2 kali  aku melahirkan @ keguguran
"Suprising, anak pertama dulu, awak berjaya membawa sehingga matang"
Tapi kalo aku ingat2 balik
masa mengandungkan sara
aku ade juga rasa gesa bersalin jugak
masa trimester ke 2 lebih kurang
tapi sekali je
aku berehat kat surau office aku tido
than ok alhamdullillah

aku bertanya kepada doktor
adakah ubat yang boleh
menguatkan rahim
"unfortunedly, tiada" doktor cakap lah kan
untuk mengatasi masalah ini
prosedur circlage perlu dijalankan 
(nanti free aku buat review pasal ni ehh)
prosedur ini adalah mengikut pangkal rahim
untuk mengelakkan bersalin awal

untuk kes aku hari tu
aku tak sempat nak baut prosedur ni
sebabnya rahim aku da menunjukkan
simptom2 bersalin
mengeras...
doktor da cuba untuk menghilang gesa bersalin ini
injection... ubat dupaston...
semamangnya Allah yang menentukan
walaupun sedih da ralat rasanya
semuanya kekuasaan Allah
Ade hikmahnya
2 anak ku telah pergi dulu

Doktor mencadangkan agar aku rancang kehamilan
kuatkan emosi da fizikal
memandangkan tahun 2017 ni aku da banyak MC
so sekiranya aku mengandung tahun ni lagi
aku akan mendapat kesulitan
seperti cuti tanpa gaji sebab 
aku perlu direhatkan dihospital
mungkin dari minggu ke 14 sehingga bersalin
sooo... bayangkan berapa lama aku akan mc
dari usia kandungan 3 bulan 1/2 sehingga 9 bulan
MC ade bilangan maksimanya untuk setahun
so memikirkan tentang itu
masa yang aideal aku rasa
hujung tahun atau tahun depan 
itu kalau Allah nak beri rezeki lagi

so untuk ketika ini
aku tak buat ape pun
ingat nak cuba produk2 
yang boleh menguatkan rahim siapa tahu
Rezeki dari Allahkan
aminnn




1 ulasan:

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...