Leaderboard

16 Mei 2017

cekodok pisang

Assalamualaikum semua
hari ni gigih bangun awal pagi sebab
nak buat cekodok pisang okey
pukul 5 lagi da sedar
tapi bukan sebab nak buat cekodok
tapi nak membuang
hahaha.... aktiviti pagi2 kan
so.... ambik masa 5 ke 10 minit
Nak ambik mood tu... hahahah
last 2 kali kali masuk bilik kecik tu

Sebelum aku cerita lagi jauh
nak cerita pasal setandan pisang ni

tu dia gambarnya
my husband cakap die jumpa
tak logik kan jumpa
jumpa kat pokok....
celah2 pokok pisang
tak sedar akan kehadiran setandan pisang itu
hahahaha....
siap da masak kuning2 da
alhamdulillah
so merencanakan lah pagi ni
nak baut cikodok

so pepagi buta ni
aku masih juga
menggunakan perhidmatan
miss google ni
almaklumlah... maklumat dihujung jari
nak masak je cari resepi
asal nak masak je cari resepi
hahaha.... so kalo ade lauk yang lain rasanya
maknanya aku cuba resepi lain la tu
hahahah

so pepagi ni aku menggukan 2 blog
1 yang biasa aku kunjungi
AZIE KITCHEN
1 lagi baru pagi ni aku masuk
da tak jumpa pulak laman web die pagi tadi elok je ade

(masuk gambar jap lagi ek
pakai mobile ni lombab sikit)
pagi tadi nye post ... kita sambung

tu jam anak pun da bunyi pukul 6
tapi haram tak berketik geraknya
hehehe.... anak..  anak...
baru darjah 2....
yo lah... semangat nak bangun sendiri
hehehe....


malam tadi da siap2 kopek kulit
than hancurkan atau lenyekkan
lepas tu si sarah pun sibuk2 jugak
nak buat
ambik 2 biji die pun nak lenyek jugak
than makan...
yang mak die terus simpan dalam peti ais
pepagi senang

resepi cekodok pisang
6 ke 7 biji pisang
(tak kenal pisang ape tu... korang tau tak ape pisang tu)
3 sudu gula (aku taruk 1 1/2 sudu gula)
2 sudu besar marjerin
3/4 cawan tepuyng gandum

cara2:
gaulkan kesemua bahan than da sebati
bolelah digoreng dalam minyak panas sehingga kekuningan

tadaaaa.... siap



lauk tengah hari pun siap gelama masak sambal
cekodok macam tak garing

tak bole rasa sebab hari ni
insyaallah berpuasa
tinggal berapa hari lagi nak ramadhan
so mengggantikan puasa wajib

ape pun
have anice day

1 ulasan:

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...