Leaderboard

13 Jun 2016

mood rajin

semalam tiba la datangnya
mood rajin bangat
sebab en suami baru pulang
seronoknya
ade la semangat nak membuat menu
untuk berbuka puasa

semalam buat laksam kelantan

berjaya... tapi tak snap gambar pun
adehhh... tak pe la
pinjam gambar kat kakak lain
http://aziejaya.blogspot.my/2012/09/laksam-dan-laksa-kelantan.html
nanti resepi bole ambil kat kakak azie ni ye
terima kasih azie
sebab saya ikut bulat bulat
resepi awak
makan dapat la sefemly kecik saya makan
anak saya yang tak pose sempat makan 3 gulung tepung
en suami siap ulang makan
malam tadi masa menonton bola
aku pun dah berlayar ke laut
bangun pagi tadi nak masak untuk sahur
tengok da tinggal sikit

alhamdulillah...

mula mula gedabak jugak la
gulungan tepung nya
lama lama da cunnn
dan semakin pakar...
aku ni tak ade pengukus
yang ni la gulugan tepung tu



















aku nye macam ni la


















pakai kuali... letak tungku kecik
than letak pinggan
cari tudung periuk tak ada
belasahkan saja pinggan 
tudung periuk pulak 
aku amik tudung periuk nasik lama 
yang besar sikit... cantik je ngam ngam tutup pinggan dan kuali
aku pakai pinggan tu sebab die besar
dan pinggan tu da pernah jatuh banyak kali
tapi tak pernah pecah
so aku rasa die mempunyai had ketahanan yang kuat
hahaha... tapi memang betul....
aku kuku tepung sampai habis 

lepas ni terus bersemangat aku nak buat juadah berbuka lagi

yahooo

1 ulasan:

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...