Leaderboard

28 April 2015

sarang tupai

Korang percaya tak
Kalo den kate tupai buat sarang dalam rumah den
BEtullll.... tak tipu
TUpai buat sarang dalam bilik air
BUat kat rak besi tergantung
Kat penjuru bilik air
Bilik air rumah ni memang besar
Siap bole taruk mesen basuh
Mula tak tau
SApe la yang buat sepah
Bawak daun kering
Kulit upih kelapa
Ranting kayu
Ingat burung
Bila tengok kulit upih kelapa besar sangat
Dengan ranting kayu yang besar
Tak mungkin burung punya kerja
GIgih den membersihkan habuk dengan sampah ni
Tiap tiap hari
DAlam hari ke 3 ke ke 4 kot
Si sarah nampak tupai
Jadi terbongkar lah sape punya sarang sebenarnya
Kalo bukan tupai
Seram jugak dalam pikiran
Binatang ape nak buat sarang ni

Ni sarang hari masa hari ke 5
Tak kemas lagi
Dalam masa 1 hari da jadi sarang die
Sblum ni asik hilang je... den yang buang... hehehe
Bila siap kesian pulak

Ni pulak hari ni hari ke 6
Da ade bilik die
 En suami kate biarkan dulu
Mungkin tupai tu nak beranak kot
Mane tau ade rezeki
Katenya

Aminnn kalo betul kan
Tapo tengah pikir
Nak pindahkan kat mana sarang die ni
Gantung kat dinding luar rumah ok jugakkan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...