Leaderboard

07 November 2014

saya tak reti... jangan salah kan saya

Assalamualaikum. ..

Tadi berlangsungnya perlawanan bola jaring
Sukan dalaman office
Macam macam game ade
Bola jaring salah satunya

Korang tau main tak bola jaring
Ya ampun
Aku memang buta main bola ni
Aku memang tak pernah main bola jaring
Dari sekolah rendah sampai zaman belajar
Nampak tak kebutaan aku dalam permainan ni
Untuk pengetahuan korang jugak
Masa zaman sekolah rendah aku main bola baling je
Than sekolah menengah seingat aku
Macam tak ade main pulak
Ye ke teruk jugak aku ni ye
Tak ade game

Ni tup tup masa zaman keje
Nak main... lepas tu nak suruh aku kejar2...
Ape tak ade keje lain nak keje 1 bola
Susahnya.... memang menyusahkan
Da berapa tahun main kat office ni
Tak tau tau juga
Lembab aku ni
2 tahun sekali
Sukan dalaman office ni tu la
2 tahun sekali baru nak main
Mana ade berlatih pun

Berbalik sukan dalaman office tadi
Tadi ade game bola jaring
Penglibatan aku ni niatnya
Sekadar memenuhkan kuota
Nak penuhkan korum
Aku ingat nak suka suka je
Hurrmmm terima seadanya

Tadi perlawanan pertama sekali
Team lain main dulu
Nampak diorang main
Masyaallah....
macam mana aku nak main ni
Nak kejar bola pun malas
Adehhh.... tetiba aku rasa macam suasana baru pulak
Bunyi wisel da la kuat
Memang la kuat ye tak
Kang tak dengar dek pemain pulak
Sekejap prit....
Ooohhh... tak paham

Bila perlawanan pertama
Team B lawan C
Team B memang teror
Team C main dalam keadaan kurang seorang
Separuh masa pertama
Injurt sorang
Separuh masa ke 2 team c mengalah
Ye la da la kurang orang
Injurt lagi... patah semangat kawan...

Soo... main la tadi...
Masa dapat baju tu
Dapat WA... ape tu...
Kat mana...
Huhuhu...
Aku main ke ni
Dalam hati cuba terima kenyataan
Ye ayu ko bole main
Hari ni nak lawan
Hari ni baru nak sentuh bola

Insiden tak suka

1. Jatuh lak tadi tu
Angkara kasut licin
Tak ada break.... jatuh i

2. Ade sorang team ni jerit2
Rasa nak je jawab
Aku tak geti main
Nak je rasa cabut baju tu

Cammon kawan... it just a game...
Dont stress...
Jangan sakit kan hati orang

The lesson for to day
I dont like it
I dont like this game
I think this is last game i play
Hehehe... merajuk ke

Tak la... saya tak reti main
Kalo nak suruh saya main
Dont break my heart
Sedih weiii....
Tak pernah pulak orang jerit kat aku macam tu
Ingat aku ni ape... van... alb...s

# lepas ni malas nak main lagi
Kalo nak suruh main pun
Jangan nak marah marah
Anggap aku tau main
Aku kene cakap terus terang
Aku tak reti main
Jangan nak marah2 ok

Bila aku cakap tak tau main
It true... aku tak tau main..
Jangan anggap lebih pulak...

Tinggal 1 game lagi futsal
Patutkah aku main....
Boleh cakap tak nak main
Sebab macam tak nak sakit kan hati sesiapa
Tak nak sakitkan hati sendiri
Tapi kalo tak main pun orang sakit hati jugak
Macam mana...

Aku nak kerja
Aku nak cari rezeki halal
Tak nak sakit kan hati orang lain
Nak buat keje sendiri
Dalam hati "jadi macam syafiq pun bagus.. tak payah masuk ape2... hahahaha"

Korang dengarlah rintihan aku ni
Meroyan tak puas hati sebab mereka salahkan aku
Aku tak reti main bola
So jangan salahkan aku
Korang tak tau ke aku tak reti main
And malas nak main
Kehadiran hari ni nak tolong kawan je
Tp tengok team lain main ok je
Tak reti main jalan je la
Tak ade nak emosi2
Terima hakikat ketentuan Allah
Pasti ade hikmahnya
Huhuhu tetiba
Ustazah pulak...

Hahaha... daaaa.....

Nak tutup buku pasal sakit hati hari ni
Harap ia terbang jauh2...
Hilang dari ingatan

2 ulasan:

  1. Allah.. Klau sy suh masuk game pun mmng fail.. Sy x reti main..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la syamimie sebelum2 ni anggapan saya tak tau main tak pe... janji ade wakil pemain... tapi saya silap... tak tau main jangan main rupanya.....hehehehe

      Padam

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...