Leaderboard

31 Oktober 2014

rehat panjang

assalamualaikum
buat ape rehat panjang minggu ni
jumaatkan
last week jalan jalan
this week malas nak ke mana mana
plus nak simpan duit
panjang perjalanan bulan ni
da lepas 2 minggu
nak tempuh lagi 4 minggu
harap dapat bertahan

macam macam den planning ni
harap berjaya
tak sabar

tengok cerita ni
cerita korea online





sambil ngap ngap biskut
rendam milo o
yumyumyum


kenyang....
Allhamdulilllah..


miss orang jauh.....

29 Oktober 2014

saya suka layan cerita korea

Dear dairy
Malam malam begini
Arrgghhh ... nguap...
Tutup mulut ye...
Nanti setan menguasai kita
Mengantuk...... tapi tak mau tido lagi... 
 macam biasa
Makan
Ni
Yum yum...

Sambil layan korea
My lovely girl



Syoknya....
Sambil berangan
Lalalakaka

segmen berangan

Segmen berangan lagi
Cantik jugak cermin bentuk rama2

Jommm layannnzzzzz








di luar

Assalamualaikum
Pekena milo o
Sebiji burger
Perrrgghhhh
Alhamdulillah


28 Oktober 2014

segmen berangan : my smuft room

Assalamualaikum. ..
Internet di pagi hari
Amat laju sungguh
Sekejap pan je upload
Naaa da setel

Me..... berangan....
For my little doter.... and son insyaAllah...








27 Oktober 2014

buah ceri

Assalamualaikum. ..
Hari ni buat kerja luar
Hehehe... makan buah cherry
Yum yum banyak betul den makan




26 Oktober 2014

aktiviti ahad

Assalamualaikum semua....
Aktiviti hari ahad
Pagi pagi da kluar rumah
Ade program gotong royong
Terlibat... melibatkan... atau terjebak...
Hahahzhaha... mana mana pun bole

Lepas aktiviti gotong dan en royong 
terus pergi jj eon air keruh
On the way tu lalu la stadium hang jebat
Pohon minggu ni ade jom heboh
Memang tak la den nak pergi 

Pergi jj eon
Macam biasa la beli barang si kecik ni
Panah....
badminton.... and ade sebarang kecik2
Kat DIY....

Sampai umat ambik baju parti antar kat uma MIL 
Kadang kadang  ambik upah jahit ni
Just nak tolong je....
Nak buat duit.... tak pikir pun buat masa ni
Dalam hati niat gitu je

Than rehat
Tengok keterangan mood ghajin  datang
Tu yang bersihkan keterangan tu

Lepas bersihkan kereta
Bukan cuci kereta ok
Selalu orang basuh kat luar
Kali ni lain pulak
Kemas kat dalam kereta

Nak basuh kereta malas tahap gaban 
than ambik vakum 
Buangkan habuk dlm kereta 

L3pas tu layan si sarah main badminton baru
layan kan aje
Tapi hari ni tak best sangat sebab ade angin
Penat pukul shuttel 
nampak pokok  kelapa
Dengan tetiba tekak gatal 
nak Minum air kelapa

Lega.....

24 Oktober 2014

selamat menyambut tahun baru hijrah

Assalamualaikum


Nak ucap selamat menyambut tahun baru hijrah

Hari ni kita berada di penghujung tahun Hijrah iaitu hari terakhir utk tahun ini.
Jgn lupa...
Slps Asar perbanyakkan baca Istighfar dan baca Doa Akhir tahun beberapa minit sebelum masuk maghrib .
Slps solat maghrib baca doa Awal tahun dan banyakkan berselawat sampai masuk Isyak. InsyaAllah kita akhir kan tahun ini dgn Istighfar dan mulakan tahun baru dgn Selawat.

Alhamdulillah. ... telah selesai...
Untuk tatapan dan bacaan kita semua

 DOA 1 (Akhir Tahun)

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالمَيِن وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ اللَّهُمَّ مَا عَمِلْنَا فِيْ هَذِهِ السَّنَةِ مِمَّا نَهَيْتَنَا عَنْهُ فَلَم نَتُبْ مِنْهُ وَلمَ تَرضَهُ وَلمَ تَنْسَهُ وَحَلُمْتَ عَلَيْنَا بَعْدَ قُدْرَتِكَ عَلَى عُقُوبَيْتِنَا إِلَى التَّوْبَةِ مِنْهُ بَعْدَ جُرْأَتِنَا عَلَى مَعْصِيَتِكَ فَإِنَّنَا نَسْتَغْفِرُكَ فَاغْفِرْ لَنَا ، وَمَا عَمِلْنَا فِيْهَا مِمَّا تَرْضَاهُ وَوَعَدْتَنَا عَلَيْهِ الثَّوَابُ فَنَسْأَلُكَ اللَّهُمَّ يَا كَرِيْمُ يَا ذَاالْجَلاَلِ وَاْلإِكْرَامِ أَنْ تَتَقَبَّلَهُ مِنَّا وَلاَ تَقْطَعُ رَجَاءَنَا مِنْكَ يَا كَرِيْمٌ . رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِيْ الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ . وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ

Maksudnya : Dengan nama Allah yang pemurah lagi amat penyayang, segala puji-pujian itu tertentu bagi Allah seru sekalian alam, selawat dan salam ke atas penghulu sekalian Rasul dan atas keluarganya dan sahabatnya sekalian. Ya Allah! Apa yang telah kami lakukan sepanjang tahun ini dari apa yang Engkau tegahkan kami daripadanya, maka tidak sempat kami bertaubat darinya dan Engkau tidak meredhainya dan tidak Engkau melupainya dan Engkau berlemah lembut ke atas kami walaupun Engkau berkuasa atas menyiksakan kami, malah Engkau memberi peluang supaya kami bertaubat setelah kami melakukan maksiat ke atas Engkau, maka sesungguhnya kami memohon keampunan Engkau, maka ampunilah bagi kami dan apa yang kami lakukan padanya dari apa yang Engkau redhainya dan Engkau telah menjanjikan kami ganjaran pahala ke atasnya, maka kami memohon akan Dikau wahai Tuhan yang mulia yang mempunyai kebesaran dan kemuliaan semoga Engkau menerima daripada kami dan janganlah Engkau memutuskan harapan kami daripada Engkau wahai Tuhan yang mulia. Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kepada kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat dan peliharalah kami akan azab api neraka.

DOA 2 (Awal Tahun)

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالمَيِن وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَىأَشْرَفِ الأَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ .اللَّهُمَّ أَنْتَ اْلأَبَدِيُّ الْقَدِيْمُ اْلأَوَّلُ وَعَلَى فَضْلِكَ اْلعَظِيْمِ وُجُوْدِكَ الْمُعَوِّلِ. وَهَذَا عَامٌ جَدِيْدٌ قَدْ أَقْبَلَ عَلَيْنَا . نَسْأَلُكَ الْعِصْمَةَ فِيْهِ مِنَ الْشَّيْطَانِ الرَّجِيْمِ وَأَوْلِيَاءِهِ وَجُنُوْدِهِ وَالْعَوْنَ عَلَى هَذِهِ النَّفْسِ اْلأَمَّارَةِ بِالسُّوْءِ وَالإِشْتِغَالِ بِمَا يُقَرِّبُنَا إِلَيْكَ زُلْفَى .اللَّهُمَّ يَا مُحَوِّلَ اْلأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ الأَحْوَالِ بِحَوْلِكَ وَقُوَّتِكَ يَا عَزِيْزُ يَا مُتَعَالُ . رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِيْ الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ . وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ

Maksudnya : Dengan nama Allah yang pemurah lagi penyayang, segala puji-pujian bagi Allah pentadbir sekalian alam, selawat dan salam ke atas semulia-mulia nabi dan Rasul iaitu penghulu kami nabi Muhammad s.a.w. dan di atas keluarganya dan para sahabatnya sekalian. Ya Allah! Engkaulah yang kekali qadim lagi azali dan di atas kelebihan Engkau yang besar dan kemurahan Engkau yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang sesungguhnya telah mendatangi kami, kami memohon kepada Engkau pemeliharaan padanya daripada syaitan yang direjam, pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan kami memohon pertolongan di atas nafsu yang banyak mendorong kepada kejahatan dan kami memohon kepada Engkau bagi melakukan sebarang pekerjaan yang boleh mendekatkan diri kami kepada Engkau. Ya Allah! Tuhan yang mengubahkan segala keadaan, ubahkanlah keadaan kami kepada sebaik-baik keadaan dengan kekuasaan dan kekuatan Engkau wahai Tuhan yang mengerasi lagi maha tinggi. Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kepada kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat dan peliharalah kami akan azab api neraka.
.......

# harapan pada tahun baru ni
Nak menjadi umat islam yang lebih baik
Yang kuat semangat
Tak kira dari ape segi sekali pun
InsyaAllah. ....

ketamakan melanda

Memang ketamakan melanda
Bekas pink comel tu
Anak punya
Da makan separuh

Yang lagi 1 tu...
Kawan seoffice bagi

Tq mak na


23 Oktober 2014

diana mohamad

Kecik je patung ni










Botol 500 ml

Last week ade majlis yang dianjurkan oleh my office
Nama den naik
Naik buka  dapat loteri tau
Bertugas... bhg pendaftaran
Program gegar usahawan
Den suka je keje ni
Dari tak buat ape kat rumah
Maklumlah en suami jauh
Memenuhkan masa terluang

Si kecik ni pun den hangkut jugak
Macam2 aktiti si kecik ni
Masuk kotak buat sampan la
Haiyaaa... rugi tak amik gambar

Last sekali jalan2 cari patung
Sebab tempat yang kami bertugas ni
Dekat dengan tol
Tol simpang empat alot gajah
Makanya banyak la servenior
Patung2... dodol... belacan... kerusi rotan
Kuda rotan... macam2 lagi la
Kalo banyak duit ni
Memang den borobg semua patung2 tu
Berkenan dengan patung mekey mouse
Mahal sangat
Duit dalam beg ade berapa keping je
Beli dodol semangkuk
Patung ni 1...
Jadi la nak...
Member pun belikan untuk anak die lagi
Kami bli 3 sekali...
Sarah 1 anak member 2
..... sekian....

kongsi

Selamat mencuba
Mana tau dengan kuasa Allah
Tekan2 sikit da sembuh
InsyaAllah...
Percaya pada kekuasaanNya
Itu yang pentingko

adik baru

Aleeya ade adik baru
Nama die frozen ok
Ibu suruh bagi nama elsa
Tak nak









Kawan baru sarah

Rm13 hengget.... jadi la...
Comel jugak...

16 Oktober 2014

dispointed

a bit dispointed
tak sangka ade juga wujud orang macam ni
lelaki pun ade perangai macam ni kan
sakit hati
malas nak meraih simpati
biar la orang kata kita jahat
biar la die menjaja cerita
biar la die rasa kebagusan die
meraih penyokong
biar la....
aku malas nak buat da...
nampak die da pening da
ini kan tiap tiap hari

*tapikan selalunya orang yang bawak cerita bukan sentiasa bagus pun. tin kosong...

12 Oktober 2014

jom search google street view

Assalamualaikum. ...
Korang semua da try da sistem maps google yg baru
Menarik gila..
Bole tengok rumah korang dari dekat
Untuk pengetahuan semua
Google street view ni da memetakan
Hampir 90% jalan jalan awam di semenanjung malaysia

Korang bole mengembara
Kemana sahaja
Dan mungkin dapat mengenang kembali
Tempat2 yang pernah korang lalui
Seronok pulak
Tapi tgok melalui komputer
Melalui hset macam lambat jek
Jln ke kg 





Ni medan selera fort supai

Pandangan medan selera dari jauh


Ni la fort supainya
Tinggalan sejarah
Tempat pertahanan atau kubu
Dahulu kala keempat empat sudut kawasan ini diletakkan meriam pertahanan
Ianya adalah kawasan lapanh je sebenarnya
Da lama tak pergi sana
Masa kecik kecik dulu ni tempat permainan
And ada pendapat menyatakan
Kawasan ini ade tertanamnya harta karun
Tapi tak tahu kesahihannya

Ni pulak pandangan masa waktu malam
Ada life band lagi.



Meneruskan perjalan dan penjelajahan
Kat kg sendiri

rumah mother in law
hehehe.... sekampung je
dekat je.... jalan kaki sampai


kete en suami pun ada
hehehe... masa ni masa cuti
awal tahun ni 2014

hari jumaat hari tu nampak
kenderaan yang digunakan untuk
ambil data ni...
teruja tengok

08 Oktober 2014

aku manusia

assalamualaikum...
da lama tak membebel dalam
tak ada la membebel sangat
sekadar meluahkan

kat sini lah tempat meluahkan perasaan
rasa gembira
rasa suka
rasa duka nestapa ... hehehe tak menahan
rasa tak puas hati
rasa rindu

meluahkan benda yang perlu je
logik akal

itu la namanya manusia
kadang kadang rasa itu rasa ini
kadang kadang rasa diri ni baik sangat
kadang kadang rasa jahat la pulak
tak baik buat macam tu
tapi yang aku tahu
aku ni seorang yang keras kepala

Ya Allah
kau buangkan lah sifat buruk ini
sesungguhnya aku benci itu
kau lembutkan lah hati ini
kau sabarkan lah hati ini
supaya menjadi umat Mu yang terbaik
Ya Allah bantulah Hamba Mu ini

Kau murahkan rezeki ku
rezeki dalam segala hal...
Kau permudahkan lah kehidupan ku
Kau berkati lah hidup ku
Kau pimpinlah daku
ke jalan yang Kau redhai
ke jalan lurus ke arah Mu
AMIN....

01 Oktober 2014

minyak ron 95 naik

Adehhh....
Ape pun tak bole
Lepas satu satu
Memang bukan harga minyak naik
Subsidi dikurangkan 20 sen
Hakikatnya masih tetap
Kuantiti duit tetap lebih keluar
Hampa betul la....
Nasib terbela la sangat...
Tak dapat bayangkan orang yang susah
Kenderaan jadi nadi utama
Dengan kata lain minyak kereta
Kalo moto masih bole bernafas lagi
Perbelajaan petro bulanan pasti bertambah
Nak nak yang baru nak mulakan hidup

Kalo aku ni lelaki
Memang da merempit dah
Minyak lagi... service kete lagi...
Pening sekejap...

Berdoa pada Allah
Moga diberi kelapangan hidup dipermudahkan segalanya
Aminnn......

× meroyan malam malam gini... nak dating dengan Allah la....  jom kita isyak sama ....

Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...