Leaderboard

21 Ogos 2014

berkawad

Assalamualaikum. ..
Kisah semalam berlatih kawad
Sempena bulan merdeka ni
Lama da tak kawad ni

Minda terkenang kembali memori
Tahun 2000 sehingga 2002
Masa tu belajar kat politeknik kota melaka
Seronok la dolu doku kan
Rindu zaman itu
POLIBREGED.....
masa untuk aktiviti kokurikulum
Aku masuk askar wataniah

Sebab aku masuk wataniah masa tu
Sebab pertama masa time sekolah aku tak dapat masuk kelab kawad tu
Ape tah nama da lupa
Weiii... betul memang suka
Masa sekolah dulu kalo ade perbarisan
Best je tengok diorang
Sebab ke2 masa sekolah aku ni pemalu
Malu nak masuk game itu game ini
Pada hal masa sekolah rendah
Juara tau.. perasan......
Tapi betul... 100m ... 200m.... merentas desa...
Semua aku rembat tapi bila lawan sekolah lain aku kalah
Hahahaha...... sebab ade yang lebih baik dari aku...
Redho....
Sebab ke 3 Timbul keinginan untuk masuk askar wataniah

Bila tengok budak perempuan banyak joint
Aku ape lagi... mengantuk disorongkan bantal..
Seronok tau askar wataniah
Kalo hujung hujung minggu
Bole dapat duit
Masa ni mana ade duit sendiri
Pergi la tido kat kem
Macam macam aktiviti
Than hujung bulan dapat la elaun
Tak sampai seratus kot
Tapi jadi lah lepas duit poket

Ade sekali tu
Ade masuk pertandingan kawad tau
Komanden tu suruh ke kiri pusing
Tapi elok je komanden tu sorang je  pusing kiri
Kami semua kekanan
Kene gelak dengan orang kat pentas
Malu .....
Kenangan tu semua....

Panjang nya cerita
Bebalik pada latihan kawad semalam
Seronok sebab da lama tak berkawad
Da berkarat juga la memory
Nak kene asah balik

2 ulasan:

  1. masa sekolah dulu penah la berkawad..sekarang ni tak mau la..takut panas,sakit kaki,satgi lemak hilang..hahahahah

    BalasPadam

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...