Leaderboard

02 Julai 2014

semalam

Semalam ingat jem...
Maksudnya jem bila orang berpusu pusu pergi basar ramadhan
Nyatanya sangkaan akh ni meleset
Biasanya tahun tahun lalu
Jem dari office sampai la ke rumah
Kene tempuh 3 tempat bazar ramadhan

Semalam ok la balik
Kereta tak banyak sangat

Ade member office
Mengambil kesempatan
Untuk menambah pendapatan
Dengan berniaga di bazar ramadhan
Setelah hari ke2 berniaga
Dia agak risau sebab
Keuntungan mereka kira2 rm 35
Tu tak pasti untuk sehari atau 2 hari ni
Die berniaga air dengan lauk2
Macam sambal2 je

Bercerita pulak mengenai
Rakan niaga sebelah nya
Berniaga nasi ayam
Sehari buat 50 bungkus
Hanya ter jual 2 bungkus
Sedih kan kalo gitu
Kalau aku sedih jugak kot

Tahun ni macam suram pulak
Tak ramai macam tahun2 lalu
Mungkin baru lagi
Agak nya mentaliti sudah bertukar
Dari membeli kepada buat sendiri
Termasuk aku la
Tapi rasanya bagi keluarga besar berbaloi masak sendiri
Daripada membeli... banyak tu nak pakai duit
Nak nak semua barang da naik sekarang
Kalo setakat 2 orang tu baik beli kan
Tapi aku tahun ni ingat nak masak je
Walau pun simple
Bujet lari beb ....
Jom kejar......

Lastly selamat berpuasa semua
Maghrib kang selamat berbukaha

5 ulasan:

  1. adat meniaga la katakan...by the way,salam ramadhan ayu dan selamat berpuasa..

    BalasPadam
  2. orang sekarang semua nak berjimat..berbelanja bila perlu je..tapi kesian jugak kan kat peniaga..nak buat macam mana ,..masing2 nak jaga poket sendiri.kalau tak raya dalam shahdu le..tak de duit..ekekekk

    BalasPadam
  3. nak buat mcm mna kan
    tapi kalau kl ptg hujan. nak nak hari ke3 lebat sangat. marin pon hujan. ni pon dh mendung ni..
    lagi satu faktor berjimat.

    BalasPadam

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...