Leaderboard

07 Julai 2014

catatan hari ini

Pukul 2.00 pagi isnin
Sedang memantau si maisarah
Keaadaan suhu badan sekejap turun dan  naik
Dalam hati agak risau
Sebab masuk hari ni isnin
Da 4  hari tapi tak menunjukkan seperti biasa
Kadang kadang tengok sarah
Yang tak bermaya nampak pucat
Sedihnya menangis lagi.... huhuhu...

Hari ni juga hari isnin bersamaan 7 julai 2014
Aku ade interview gred sama sebenarnya
Tapi tukar bidang je
Dalam keadaan sarah macam ni
Tak tenang rasanya aku nak pergi
Persiapan alakadar sebenarnya
Tapi ok la berbekalkan pengalaman kerja
Aku rasa aku layak kot
Perasan bagus..... hahaha....
Aku sebenarnya berbelah bagi
Nak pergi ke tak nak
Dah jadi macam ni
Mungkin ini lah takdirnya
ALLAH nak aku berbakti bertugas dalam jawatan aku sekarang

Menyorot kisah 3 ke 4 hari lepas
Dapat SMS mengenai interview ni
Kawan office aka bos jugak lah
Kemain cemburu lagi die
Kebetulan sarah aku memang bawa ke office
Kalau aku rajin nak amik die time rehat
Bawak la die kat office
Member siap cakap
"Sarah... hari ahad kau lari dari rumah tau... malam tu ko balik rumah balik"
Hahaha.... bengong pejal....

Makanya... tercapai hasrat die tak nak aku ke interview tu
Tapi bukan lari rumah tapi sarah tak sihay

Pukul 7.30 pagi isnin
Selepas mandi... masih panas...
Mengadu pening... muntah...
Terus ke klinik kesihatan...
Masa sampai beratur nurse2....
ramai jugak nampaknya
Ade perhimpunan
Dalam 50 orang ade ni
Tak sangka sekecil ini klinik ni
Banyak kakitangannya
Tapi bagus jugak cepatkan perkhidmatan

Da letak mykid
Tak lama lepas tu dapat no 1006
Ingat hari ni ramai
Tapi nyatanya tak ramai sangat
Berat sarah 17.6kg suhu badan 37.5
Da jumpa doktor semua
Doktor arahkan amik darah
Sebab da 4 hari
Masa amik darah la
Sarah buat drama
Muntah la.... lepas tu menjerit...
Takut.... nasib petugas die baik da peramah
Siap 3 orang ade
Sorang pengang tangan kanan
Sorang kaki... sorang tukang amik darah
Aku pegang tangan kanan dengan muka
Menjerit die... tapi ok la agaknya tak sakit sangat kot
Sarah pun tak menjerit
Alhamdulillah. ... pandai pembantu perubatan tu ambik darah
Cucuk dapat je

Lepas pergi makmal
Than jumpa doktor tadi balik
Alhamdulillah -again... doktor cakap
Darah tak menunjukkan ade kuman
Atau apa apa yang mencurigakan
Doktor bagi ubat
Than balik
Sebagai upah sebab keberanian sarah
Ambik darah tadi ibu belanja mainan

Ni die mainannya

Cepat sembuh sayang





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...