Leaderboard

14 Mei 2014

rawatan gigi

Serious dah lama tak buat rawatan gigi ni
Last masa 5 tahun lepas
Masa mengandung kan dak leeya
Itu pun terpaksa
Sebab diwajibkan periksa gigi
Masa tu pun tak ade masalah

Sebelum tu pulak
Masa zaman zaman lepas belajar
Ingat lagi naik moto dengan adik
Naik motor suzuki
Yang bila bagi signal kiri kanan
Kemain kuat lagi bunyi
Malu tu
Masa tu cabut gigi
Gigi bongsu yang tumbuh melintang
Bila makan tak selesa
Maybe ade  lubang kot
Bila makan sakit tau
Bole ditampal
Tapi doktor kata masalah sama akan jadi
Better cabut
Kumpul duit tau femly susah
Macam mana dapat duit da lupa
Hahaha.... nampak sangat da tua...
Masa tu tak tau nak gi mana
Doktor kerajaan pun tak tau
Sengalkan..... memang sengal...
Proses tu dipanggil pembedahan
Sebab melibatkan
Proses memotong tulang gusi, mencabut dan menjahit
Macam serious kan mahal pulak tu
Masa tu rm 150 ke 250
Da lupa da 7 ke 8 tahun lalu
Ape pun da selamat sekarang

So hari ni kebetulan sebenarnya
Last week ade member office buat rawatan gigi
Buat tampalan kat klinik kerajaan
Die ajak la gi sekali
Bole je sebab kadang kadang tak selesa je rasanya bila makan
Janji la hari ni
Pepagi pukul 8 terus pergi klinik
Tak jauh pun ... hahah....
Nak ikutkan jalan kaki pun sampai
Tapi berpeluh jugak la ketiak

Masa sampai tu da pukul 8.05 masih tak bukak lagi
Tunggu la.. ade 2 orang tengah tunggu
Sorang nenek dengan perempuan india
Duduk dalam 5 ke 10 minit terus buka
Masuk daftar....
Masa tu ade 2 bilik rawatan yang sudah sedia
Den ni bilik ke 3 tapi giliran ke 2
Kawan yang pergi sama no 2 jugak
Sekejap je 5 ke 10 minit ade
Den ni tak masuk masuk lagi

Bila sampai giliran seram jugak... huhuhu...
bila da dapat rawatan tu
ok da... doktor die perempuan
die bersihkan gigi belakang
gigi bongsu
sebab tumbuh senget dan susah nak bersihkan
doktor sarankan guna berus gigi budak kecil
sebab ruang yang kecil kat rahang belakang
masa bersih bersih ade lubang kecil pulak
doktor buat penampalan sedikit
masalah lain ok da

alhamdulillah semua selesai
ini isnin punya cerita
tak sempat nak post

1 ulasan:

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...