Leaderboard

10 Januari 2014

Buat baik dibalas baik

Assalamualaikum semua
Salam jumaat....

Pengalaman....
Pengalaman mengajar kita lebih dewasa
Kadang kadang kita terlupa belajar dari pengalaman itu kan
Betul kata pepatahkan
Bagi betis nak peha
Itulah adat manusia
Kita da buat sehabis baik da rasanya
Tapi masih jugak dikata... dikecam...
Diberi jalan mudah... nak mudah lagi
Layan baik baik dipijak pulak kepala kita
Ibaratnya lah.... hijhijhik.... takkan nak pijak bebetul

Kadang2 malas nak layan elok2
Buat biase2 je
Buat hal sendiri
Kalau ade yang meluahkan perasaan
Cuba membantu dengan bagi nasihat
Cool downkan

Malas nak campur
Pergi sini... cakap situ...
Pergi situ.... cakap sini....
Haiii..... kata situ sini.... sama je....

Den da tau sekarang
Sebenarnya manusia semua sama
Kita semua ni sama saja
And kita tak boleh nak cakap or kata orang
setiap kali kita cakap orang
Sebenarnya seolah2 kita membuka aib kita sendiri

Kadang kadang rasa nak lari dari situasi itu
Nak terbang ke
Nak jadi halimunan ke
Supaya tak dengar....

Kadang kadang den ras lebih baik tak bercampur
Daripada menyakitkan hati kita
Kadang kadang bila kita berbualkan
Ok konon la menyatakan pasal si polan
Kadang kadang hati terdetik
Agaknya den pun dikatanya macam ni
Urrmmm ....

Tak terungkap...
Tak terkata....

Apa yang penting

Do what ever you want to do
Like what ever you like
Go away if you dont like me

Kehkehkeh.....

Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah
Dan yang buruk itu dari manusia seperti den ni ha...

Insyaallah. ......

Berusaha menjadi muslimah
Mensucikan hati
Semoga jalan menuju jannah
Dipermudahkan aminnn

** redhokan je rapekkan den yang gilo pagi ni...

3 ulasan:

  1. InsyaAllah buat baik pasti ada hikmahnya nti..hehe..apa yg penting sabar & sentiasa redha dgn ketentuan Allah kan?? :)

    BalasPadam
  2. Bukan merepek Ayu. Realitinya kita sebagai manusia memang tak sempurna.
    Kena terima hakikat so... jgn kata org sebab kita pun sama kan...kan...
    Cuma kita kena usaha utk jadi lebih baik dari yg lepas-lepas..

    BalasPadam
  3. Kita takpat lari dr situasi gini.... Terima seadanya cuba sabar dan redha dgn kerenah org...mkadang2 kita pun camtu...

    BalasPadam

Terima Kasih Terhadap Ulasan dan Pandangan Anda....
Doakan Aleeya Dapat Adik Ye.......

Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...