Leaderboard

29 November 2013

At MIL HOUSE

Suka sangat aleeya
Askar askar lain ade....
Seronok die
Tak sabar
Makan malam pun tak nak
Katanya nak makan uma neneknya

Aktiviti sebelum cerita kegemaran bermula

Hikhikhik
Aktivit die
Tengok tu
Tangan sebelah dah nak keluarkan kertas lagi

28 November 2013

sangka sangka

manusia hari ini suka sangka sangka
ada bersangka baik
ada sangka buruk
orang beribadah disangka riak
orang rileks disangka malas
orang berpakaian baru disangka menunjuk
orang berpakaian buruk disangka hina
orang makan banyak disangka pelahap
orang makan sikit disangka diet
orang berperangai baik disangka buruk
orang berperangai buruk disangka baik
orang yang senyum disangka mengejek
orang yang masam disangka merajuk
orang berbincang disangka mengumpat
orang yang diam disangka menyendiri
orang yang menawan disangka menggoda
orang yang ceria disangka mengada
orang yang bertanya disangka menyibuk
mana tahu yang senyum itu kerana sedekah
mana tahu yang masam itu kerana mengenang doa
mana tahu yang berbincang itu memberi pendapat
mana tahu yang diam itu kerana beribadah
mana tahu yang menawam itu bersih wataknya
mana tahu yang ceria itu cerdas otaknya
mana tahu yang bertanya itu perihatin orangnya
justeru itu....sesuatu perkara itu yang kita lihat
jangan suka bersangka sangka

mari kita sama sama bersangka baik


kongsi

Kita selalu terlepas pandang.Jangan pandang remeh, kalo nak minta ngan manusia pun kita bersungguh2 nak, minta dengan Tuhan apatah lagi..

jadikan semua anggotamu MEMINTA.

hayati stepnya n praktik depan lappy ne, saya bet anda akan bertemu khusyuk (kalau anda buat dengan betul la)

Ingat, DOA ITU SENJATA MUKMIN

Rahsia Irma Hapuskan Jerawat dan Jeragat Seawal 7 Hari

Menghitung hari

Jom sama sama menghitung hari
Berdebar.....

Mood 》ke laut... asik nak hitung hari....

aktiviti aleeya

Foto

Foto

Foto

Foto


sepi

sepi itu indah........;)
Setuju ? :)


###
Heroin drama Playboy Itu Suami Aku ?
Jom LIKE fanpage dia ==> <3 Nur Risteena <3

hikhikhik

macam macam
Jah aku ada gosip nk cite ko jah..hehe

Mengantuk

Mengantuk punya pasal
Den tertido di meja
Zzzzz....

Rasa nak makaan bauh

Nak cari buah la pulak
Dapat makan langsat sedap ni
Yumyumyumm...

27 November 2013

Alhamdulillah

Dengarnya berita gembira
Tapi bukan untuk kita
Tapi tumpang gembira untuk orang lain
Mahal rezeki itu
Mungkin hati ini belum cukup ikhlas
Mungkin hati ini belum kuat
Mungkin hati in belum cukup untuk Mu

KAU pimpin la aku ya ALLAH
KAU heret lah aku ya ALLAH
Aku berharap pada MU
Aku berdoa pada MU
KAU kuatkan semangat ku
KAU kuatkan jiwa ku
KAU kukuhkan perasaan ku
Hanya pada MU ku berharap

Mood》jiwa lara.... boleh tak bawa daku lari dari semua ni jauh.... dari semua orang yang aku kenal.... errmmm.... harapan yang sukar.....

Bangun nanti harap dapat semangat baru.... be a new person... insyaallah. ...

Harapan》pasti akan datang cahaya itu....

Jom tido...

Terima kasih

Hari ni dan hari hari berikutnya
Ucapan ini akan sentiasa di hati dan di bibir
TERIMA KASIH

kerana menjadi teman
Kerana menjadi kekasih
Kerana menjadi suami
Yang paling terbaik didunia
Moga kasih sayang cinta ini
Akan kekal hingga ke hujung nyawa

I luv u

26 November 2013

Sepetang di dataran keris

Menunggu kawan kawan
Untuk latihan persembahan
Konvokesyen anak anak
Berkorban....
Berkorban untuk anak...

Kami

en Konduktor
Dgn puan puan pelakon

Tak nak sekolah

Salam selasa....
Hehehe... pepagi lagi si anak tak nak g sekolah...
Nak cuti... nak cuti.... katanya....
Mulanya si ibu ni
Suruh si anak ni ikut ayah nya
Than katanya nak ikut atuk....
Mana boleh.... atuk susah karang...
Atuk nak gi mana  mana...

Than buat tak tau
Dengan nangis nangis tu
Suruh die masuk kereta
Suruh salam ayah da tak nak da

Dalama kereta
Dalam 15 minit macam tu
Da cool siasatan bermula
Tanya la die napa tak nak pergi sekolah
Katanya cikgu marah
Sebab semalam die main plaster sin
Tanah liat tu
Katanya hari ni cikgu nak denda

Laaaa.......
So ibu nasihatkan kat die...
Tak pe... sarahkan berani....
Sarah da buat salah ....
Nanti minta maaf dengan cikgu
Sekali sekala buat salah tak pe
Janji sarah kene belajar
Sebab apa salah buat salah
Than lepas ni jangan buat lagi tau
Ehhh.... ingat tu....

Hati ibu pun gembira......
La la la la la....

25 November 2013

Peperiksaan bertulis

Alhamdulillah. ... rezki datang lagi...
Alhamdulillah. ...
Berjaya dipanggil intervw atau ujian bertulis
Da dikira rezeki jugak
Tapi tengah berfikir fikir
Nak oergi ke tak
Hehehe...
Tapi ape pun bersyukur sangat
Kali ke 2.... sepanjang 5 tahun bekerja kat sini....

22 November 2013

Hasil rembatan ronda ronda

Hikhik kalo suami ade ni
Memang xde la dapat ni
Beli tah hape2...
Tapi pada den berguna
Pakai kasut flat
Penat pulak rasanya

Jalan jalan cuci mata

Rehat sorang diri
Cuci mata....
Tadi ade member ajak kluar makan
Tapi twmpat makan mahal
Tak de duit pulak
Bajet untuk minggu ni
Hampir habis
Lepas ni nak pau suami pulak
Hehehehee....

Ais krem goyang

Tengah hari punya cerita
Buat ais krem goncang
Kononnya buat penglibatan

ais krim punya cerita

ni pasal semalam buat penglibatan
akhir nya dapat jugak amik gambar
daripada FB salah seorang cikgu kat sana
hikhikhikhik...


bahan bahan die
air kotak ke, air milo ke,
ais
garam kasar
plastik ais krim
plastik besar sikit (untuk shake kan ais dengan ais krim tadi)

mula mula 
bancuh air, nak buat air milo ke, 
atau nak senang amik air kotak je
heheheh...
than masukkan macam biasa air dalam platik ais krim tu
lepas tu ikat
masukkan aiskrim yang telah diikat tadi dalam pastik besar sikit tu
lepas tu isi ais dan garam
garam tu kene isi banyak sikit
sebab kalo lagi banyak lagi cepat beku
lepas tu ikat plasti tu dengan getah 
than goncang

nak ngajar bebudak buat ais krim
serious memang tak berbakat 
nak jadi cikgu dengan chef ni
hikhikhikh
ape pun jadi la kan

tolong masukkan air dalam plastik

tadaaaa.... da siap....

ni la hasilnya

21 November 2013

Servay tempat untuk femly day



Aleeya dengan kerjanya

Tadi pergi permata
Buat penglibatan la konon nya
Tadi buat ais krim malaysia

Seronok jugak

Last sekali figi die patah
Eksiden yang tak dapat dielakkan
Gigi tersangkut kat towel
Than patah
Lagi pun gigi die memang reput pun
Hikhikhik....

Cup cake

Antara aktiviti anak anak permata
Yang telah dikongsikan
ni kelmarin punya aktiviti
Buat cup cake bermangnet
Untuk ditampal pada peti ais
Tapi seronoknya
Macam macam mereka belajar buat
Ade tu buat hiasan dinding
Key chain
Macam macam lagi

Bekalan hari ni

Salam khamis
Hari yang mulia
Sejuk je pepagi ni
Sebab hujan dari subuh
Sehingga sepanjang perjalanan ke tempat kerja
Alhamdulillah. .... selamat semuanya...

So hari ni bawak bekal
Sebab malam tadi saje
Masak nasi dengan lauk lebih
Yang kat bawah tu nasi
Atas pulak kismis
Belikan untuk aleeya

Ibu die yang sapu bawak office
Balik nanti makan sesama dalam kereta
Hijhikhik.....
Tu je nak cerita....

20 November 2013

Semalam punya cerita

Ini semalam punya cerita
Persediaan untuk konvo permata
Anak nak konvo
Mak ayah yang buat persembahan
Klas tak.....
Hari ni ade latihan
Tapi den tak dapat nak ikut
Ade orang tumpang kereta
Kesian pulak nak suruh die tunggu
Hari ni saje

Kempen kebersihan

Jom sama sama kita
Mengikuti perasmian kempen
Kebersihan

Jap lagi ade gotong royong
Tapi lupa nak bawak baju sukan ok
Den tolong tengok ok

19 November 2013

Sedang menunggu

Betul la orang kate kan
Menunggu itu satu penyiksaan
Tapi den ni
Menunggu itu membuat
Mata ku berat
Tolonnnn.... den mengantuk ni...
Asik mengantuk je....

Oang yang di tunggu
Sila muncul cepat sebelum
Sofa comel ni
Jadi tempat bersemayam beta
Hahahaha

18 November 2013

Makan

Orang makan kacang
Tekak nak makan kacang
Bila turun nak kacang
Nampak buah ni
Bli dan makan
Jom....
Jemput makan

itu milik faizul


alkisahnya malam tadi
tetiba tergerak untuk tengok AF
sebelum ni tak tengok pun
sebab lupa.... asik layan 393 je...
pukul 9 terus bukak
me dengan en suami serta aleeya
yang paham ke tak pun layan jugak

lepas tu pulak
layan RUNNING MAN
hahahah.... tergelak sakan...
macam nak pecah perut gelak dengan en suami


17 November 2013

Die dengan hutannya

Kat belakang hutan die katenya
Habis ayah dengan atuk die
Paksa gunting gambar binatang tu semua
Hikhikhikhik
Make up by herself

Taugeh

Nak masak ape dengan taugeh
Tengok resepi kerabu macam sedap je
Tunggu da lihat ape akan jadi
Kejap lagi....
Jadi sayur buasa atau
Jadi kerabu.
Hikhikhij

16 November 2013

Mysarah work

Hikhikhik.....
Kerja kerja menampal
Sebelum ni kerja mewarna

Sarah sarah
Janji kamu senyap dan bahagia

Large Scraper

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...