Leaderboard

31 Ogos 2012

Bangga menjadi rakyat Malaysia


Sedang menonton TV
upacara menyambut kemerdekaan
dengan kemakmuran
keamanan dan kesejahteraan ini
terasa amat terharu
sebak
kita harus bersatu
untuk memelihara kemerdekaan ini
mengapa perlu berbeza pendapat
mengapa perlu berbeza fikiran
mengapa tidak kita duduk 
berbincang
berfikir
demi negara dan usaha nenek
moyang kita dahulu
kenangkan itu semua
mungkin kita tidak berada di zaman itu
perit jerih nya untuk mencapai kemerdekaan
kita semua lupa

Ya Allah peliharalah kemakmuran dan kesejahteraan kami

29 Ogos 2012

sedang berfikir

insurans (medikal card)
pendapat kawan-kawan....
Prudential....
ape perlindungan diri anda...???

28 Ogos 2012

raya (part 2)





















27 Ogos 2012

wow.. satu pembaharuan ni...

bace akbar online hari ni
cegah pelajar ponteng
macam macam teknologi sekarang kan

"Shahril  menunjukan  alat pengesan SchoolTrac  bagi atasi kes ponteng. - Foto Mohd Yusni AriffinShahril menunjukan alat pengesan SchoolTrac bagi atasi kes ponteng. - Foto Mohd Yusni Ariffin
SchoolTrac kesan pergerakan pelajar

Sekolah dan ibu bapa kini tidak perlu bimbang pelajar ponteng sekolah jika menggunakan produk Schooltrac yang akan mengirim maklumat pergerakan murid dan anak mereka menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) atau e-mel. 

Menerusi sistem itu, murid akan dibekalkan dengan kad pelajar SchoolTrac menggunakan frekuensi radio yang mampu mengesan pergerakan keluar masuk murid melalui pagar sekolah ketika waktu persekolahan. 

Sistem dalam talian 

Kad Schooltrac mengandungi cip dan disambungkan serta dipantau terus ke pusat data sekolah untuk memaklumkan guru dan penjaga mengenai status kehadiran pelajar menerusi emel atau SMS.

Produk itu diperkenalkan di negara ini oleh sebuah syarikat teknologi maklumat (IT) tempatan, ABRA Corp Sdn Bhd yang menggunakan sistem dalam talian. Ia dapat memantau status kehadiran pelajar,selain merekodkan kehadiran pelajar di sekolah.

Pengarah Projek ABRA Corp, Mohd Shahril Mahmud, berkata ibu bapa akan menerima SMS atau e-mel daripada pusat data setiap kali pelajar memasuki atau keluar dari sekolah pada masa sebenar dalam tempoh satu atau dua saat. 
Katanya, ibu bapa hanya perlu membayar yuran bulanan RM10 bagi mendapatkan perkhidmatan itu di sekolah yang melanggan aplikasi berkenaan.

Setakat ini, 20 sekolah sekitar Lembah Klang bekerjasama dengan ABRA Corp untuk menggunakan peranti SchoolTrac.

“SchoolTrac juga alat yang boleh mengurangkan penggunaan kertas kerana semua maklumat kehadiran dicatatkan secara automatik dalam komputer menerusi pancaran sistem produk berkenaan.

“Ia menggunakan teknologi Korea tetapi penyelidikan dan pembangunan (R&D) dilaksanakan di Malaysia oleh ABRA Corp sendiri,” katanya. 

Mohd Shahril berkata, pada masa ini pihaknya sedang berunding dengan Kementerian Pelajaran untuk menggunakan SchoolTrac di semua sekolah di seluruh negara.

“Kami mengharapkan SchoolTrac akan terus berkembang menerusi kerjasama dengan kementerian,” katanya. 

ABRA Corp menetapkan sasaran langganan di sebanyak 200 sekolah di Lembah Klang dalam tempoh setahun."


INFO Schooltrac
  • Peranti pengesan pelajar
  • Berbentuk kad pelajar
  • Atasi masalah ponteng sekolah
  • Yuran bulanan RM10 untuk ibu bapa
  • Pemasangan percuma untuk sekolah.



  • daripada http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Cipcegahponteng/Article/

    20 Ogos 2012

    1 hari di hari raya (part 1)

    salam aidilfitri

    hari ni nak kongsi gambar beraya semalam
    seronok sangat
    yesss.....











    19 Ogos 2012

    bagaimana nak hilangkan rindu

    sesungguhnya hatiku
    sedang berada dalam kesedihan


    bila menonton drama di tv
    berjuraian air mata ini
    puas ku cuba tahan
    aku tewas
    perit sungguh rasa ini
    walau pun dalam bahagia
    ya memang aku bahagia
    tapi aku benci rasa ini
    pada saat dan ketika ini
    rasa rindu itu tak tertanggung
    tak terucap
    aku menangis untuk hilangkan rasa itu
    aku berlakon hari ini
    sungguh aku aku katakan
    memang bole menjadi pelakon terbaik
    di depan semua orang
    bila bersendirian aku tewas
    terima kasih untuk panggilan itu
    walau pun tidak diluahkan
    berharap kau ade disisi

    "Ya Allah sesungguhnya aku merindui dia kerana Mu
    Jauhkan lah aku dari pada perkara yang membuatkan aku lupa kepada Mu
    Ya Allah pelihara lah kesihatan dia di sana, pimpin la dia ke jalan Mu
    Aku redha dan bersyukur dengan apa yang telah kau kurniakan
    segala-galanya..... Amin"


    # penuh emosikan..... hormon tak stabil....

    17 Ogos 2012

    suatu perjalanan

    hari ni hari akhir bekerja
    perjalanan dimulakan dengan 
    alunan lagu raya
    secara tiba tiba terasa sebak
    huhuhuhu
    1st year mr zemer tak de di sisi
    sedih la......

    16 Ogos 2012

    minggu yang penuh cabaran

    salam ramadhan
    dan selamat hari raya semua
    minggu ni merupakan minggu penuh cabaran 
    nak siapkan tempahan baju
    nak buat kuih
    nak siapkan kerja
    sebelum raya
    lepas raya memang ambil cuti
    untuk stanby kot malas nak duk uma
    batal la cuti ...
    pergi keje
    tapi macam kne kje jek
    banyak kerja menanti 
    semua kerja akan bermula 
    dengan rancak semula selepas raya....

    14 Ogos 2012

    Comel ~ harapan saya jugak

    13 Ogos 2012

    ME n U


    lihat gambar ni
    teringat my lovely hasbend yang jauh dimata
    dekat dihati
    http://blin.gd/4hsr

    # MISS U AND LOVE U SAYANG

    tahun yang ke 5

    masuk tahun ni adalah tahun yang ke 5 kite pakai kete viva ni

    sepanjang 5 tahun ni masalah tak la sangat
    sebelum ni yang paling besar
    tukar ekzober depan belakang
    dengan tukar timing belt
    sekarang ni ade leaking pulak....
    sebenarnya da lebih kurang 2 - 3 minggu da masalah ni
    tapi kite biar kan saje
    sebab nak tunggu duit gaji masuk
    so tadi hantar la kete kat workshop
    hari tu cakap 1 sehari bole siap
    hari ni ckp tak bole siap
    tak pe la hope esok siap
    tak de la patah kaki

    satu lagi masalah timbul
    spek mata ku telah sompek pecah
    akibat jatuh beberapa kali
    arrrggggg.... dugaan
    saba je la....

    http://blin.gd/4hsr


    # sebenarnya tension sebab permohonan further study tak berjaya..... huhuhuhu...... sedeyyy......

    24 ramadhan

    salam ramadhan semua
    hari ni masuk hari yang ke 24 kan
    ehhh 25 ke.... hahhh cepatnye kan....
    lagi beberapa hari lagi nak menyambut syawal
    sepanjang perjalanan dari rumah ke tempat kerja
    melihat .....
    suasana lampu berwarna warni 
    rumah pun dah sedia di catkan
    maklumlah perjalan mengambil masa 
    hampir 40 minit lebih kurang 33 km 
    melintasi kampung kampung
    oooooo sungguh semangat mereka
    alhamdullillah....



    08 Ogos 2012

    We are family

    16 hari



    baru 16 hari
    arrgggghhh lama sungguh lagi
    mood raya pun masih tak ada lagi
    tak datang 
    haiiii... 
    macam mana nak datangkan mood raya ni
    penggetus mood raya tak ada di sisi


    *dalam hati rindunya saat ini

    07 Ogos 2012

    senangnya dalam hati

    hahahahahaha....

    hari ini hati sangat gembira
    sebab semua kerja-kerja berjalan dengan lancar
    (kerja ofc dimaksudkan)
    walau pun lari daripada perancangan
    dan tak dapat kejar pun
    tapi dapat dilaksanakan juga
    mula-mula banyak masalah
    last sekali 
    alhamdullillah




    semoga raya ni aku dengan aleeya gembira
    walaupun tanpa yang tersayang


    tetiba termasuk mood raya pulak
    kekekeke

    ****
    miss u

    *****

    06 Ogos 2012

    comelnya

    comelnye anak tom cruse ni kan




    5c;wTZPB40?ZVP2i?48CM<F,

    5c;wTZPB40?ZVP2i?48CM<F,

    5c;wTZPB40?ZVP2i?48CM<F,

    aleeya nak adik
    itu ayat aleeya
    sian die



    Minggu Intensif

    minggu ni minggu intensif bagi aku
    disamping mengumpul markah di bulan yang mulia
    aku mengambil tempahan menjahit pakaian
    tak banyak sangat la
    dalam belas-belas helai
    insyaallah  dalam minggu ni aku akan cuba habiskan
    sebab next week minggu last puasa
    so nak buat kuih raya pulak

    Aleeya 3rd Year




    hari ni genap aleeya berumur 3 tahun
    tapi sambut awal memandangkan bulan puasa
    kami sambut hari sabtu malam
    kat rumah aje
    hehehe
    seronok lg die.....
    dapat tiup lilin dgn potong kek
    happy besday sayang
    setiap kali besday aleeya mesti ayah tak ade kan
    huhuhu sian anak ibu.....

    Large Scraper

    Dengarkan lagi lagu hatiku

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...