Leaderboard

29 September 2011

aksi tggu ayah balik

 aksi semalam, ayah die wat cheack up kat KL.  sementara tggu ayah die turun bas dari Terminal Bas Selatan kami pun tunggu kat offc ibu.  nak duk dalam offc takut... keluar je lah... tggu kat lur.... lagi pun lagi berape minit jek.....


buku jahit

http://books.google.com.my/books?id=heQI-edDY3IC&lpg=PT171&ots=OwlL0W1AMW&dq=pelan%20jahitan%20pakaian&pg=PT4#v=onepage&q&f=true

19 September 2011

Memilih MUHAMMAD bukan nama lain


Terbaca artikel ni dari pada blog www.whiteymommy.com yang menceritakan mengenai kenapa kita perlu menamakan anak lelaki yang berada dalam rahim atau berazam untuk memberi nama anak yang akan datang.....

Aku berdoa semoga Allah mengurniakan aku kesempatan untuk menjadikan ianya impian aku dan suami.... Insyaallah....

Beberapa hadis telah diriwayatkan untuk menyatakan beberapa kelebihan bagi
anak-anak yang dinamakan Muhammad atau Ahmad ( mudah-mudahan menggalakkan
orang-orang menamakan anak mereka dengan salah satu nama-nama itu)

Daripada Anas bin Malik r.a. bahawa Rasulullah saw telah bersabda :
"Akan berdiri dua orang hamba Allah di hadapan Allah Ta'ala di padang Mahsyar,
lalu Allah Ta'ala memerintahkan kedua-dua mereka masuk syurga
maka berkatalah mereka berdua : "Hai Tuhan kami bagaimanakah kami berhak untuk
masuk syurga?
Lalu berfirman Allah Ta'ala : "Hai hambaKu berdua, masuklahkedua-dua kamu
ke dalam Syurga kerana Aku telah bersumpah kepada diriKu bahawa orang yang
namanya Ahmad atau Muhammad itu tidak akan masuk Neraka."

Dan telah diriwayatkan daripada Ja'far bin Muhammad bahawa apabila berlaku Hari
Kiamat maka akan berteriak satu teriakan. "Bangunlah hai sesiapa yang
namanya Muhammad dan masuklah ke dalam syurga sebagai penghormatan agung
kepada Nabi Muhammad saw."

Dan pada suatu riwayat yang lain pula bahawa akan berteriaklah suatu yang
berteriak pada Hari Kiamat: "Hai Muhammad," lalu Nabi saw pun mengangkat
kepalanya pada tempat itu maka Allah Ta'ala pun berfirman : "Saksikanlah
bahawa Aku mengampunkan tiap-tiap sesiapa yang namanya sama dengan nama
Muhammad"

Dan daripada Ali bin Abu Talib k.w. bahawa ia telah berkata : "Tidak ada
suatu hidangan makanan yang disimpan lalu datang hadir padanya seorang yang
namanya Ahmad atau Muhammad melainkan Allah Ta'ala memuliakan rumah itu dua
kali ganda."

Telah diriwayatkan oleh Ibnu Abi Malikah daripada Ibnu Juraij daripada Nabi
saw yang telah bersabda : "Barangsiapa ada isteri yang sedang mengandung
dan bercita-cita hendak menamakan anak yang masih di dalam rahim itu
Muhammad maka Allah Ta'ala akan mengurniakan kepadanya anak lelaki dan jika
ada seorang yang bernama Muhammad di dalam sebuah rumah nescaya Allah
Ta'ala mengurniakan berkat di dalam rumah itu"

Telah bersabda Nabi saw lagi : "Apabila kamu namakan seseorang itu Muhammad
maka hendaklah kamu hormatkan dia dan lapangkan tempat baginya di dalam
sesuatu majlis dan jangan masamkan atau hodohkan mukamu kepadanya."

Whitey Note: Begitu besarnya cinta Allah S.W.T kepada Nabi Muhammad S.A.W sehingga sesiapa yang mempunyai nama seperti Baginda pun akan diangkat darjatnya... Subahanallah

15 September 2011

Jalan-jalan ke Tanjung Bidara

Sabtu 10/9/2011 tak tau nak gi mana.... 
tapi kaki rasa nak jalan jek..... 
kuar rumah naik kete.... 
slow2 jek jalan..... 
last ambil keputusan pegi cheng ade macD.... 
bungkus lepak kat pantai

aleeya dengan ayah.... comel kan....

ala anak ayah ni.....

comel anak ibu

minum milo Mcd

eh eh eh

Tambah kapsyen






13 September 2011

alhamdullillah




tiada apa yang aku harap kan.....
aku gembira...
walau pun kekurangan dari segi kewangan
orang semua nampak kami berduit
tapi hakikatnya
kami kekurangan
hanya Allah Yang Maha Mengetahui
Ya Allah Kau Murahkan rezeki ku
Demi Anak ku
Kau Kurniakan lah lagi cahaya mata
Amin...

08 September 2011

tak bertajuk....

rindu nyer...... nak ade baby..... Ya Allah aku memohon kepada Mu
kau berikan lah aku rezeki ini

comelnye...... baby....


rindu nyer nak beli baju baby.......


rindunyer saat-saat begini......
moga kau perkenan kan permintaan hamba mu ini
Aminnn....

07 September 2011

Sehati sejiwa

kita memang di jodohkan bersama
sehati serta sejiwa
walau esok atau akhir nanti
kita telah ditakdirkan bersama-sama

wahai kekasih bersabarlah menempuhi dugaan
kita sedaya telah berusaha untuk berdua
tapi selagi ada jurang terpisah
impian kan musnah
kita masih ada cara untuk leraikannya

1  kita jatuh cinta bukan kerna paras rupa
    atau harga benda yang diidami manusia
    seharusnya kita bersyukur kepada tuhan
    kerna mengecapi bahagia selagi hayat ada

2  hanya engkau kekasih ku
    hanya aku kekasih mu
    dengan datu rasa dalam dua jiwa

    kita ditakdir bersama

Rehat
ulang no 1

sukanya lagu ni.....
mengenang kembali kenagan dulu....
masa mula-mula nak kenal






 

05 September 2011

pil kesihatan



Aku hanya nak berkongsi sahaja..... oleh kerana aku ni telah menjadi penternak lemak yang berjaya... soo aku tecari-cari la herba yang boleh membantu aku supaya mengurangkan kerja sampingan aku yang selama lebih kurang 3 tahun... yelah semenjak aleeya ade ni... aku sangat kaye la...... bukan dengan duit... saya ulangi bukan dengna duit... tetapi dengan lemak... huhuuhuu....
      Oleh kerana lepas raya makan banyak la makanan yang aku pulun kan... 
      tapi itu pun aku beringat jugak.... tapi sejak 1-2 hari ni selere makan 
      aku jugak bertambah walau pun dah makan yusmira ni...... susahnya 
      nak train kan...  tak pe... aku kene bersemangat.... aku kene berusaha 
      kuatkan semangat.....


Selain tu jugak aku jugak beli produk kesihatan lain, sebelum ni pakai jamu mak dara.... so far ok.... sebelum ni aku kuat tidur penat kot...... lepas amal kan alhamdullillah bertenaga la..... lepas tu kali ni saja je nak tukar sebab jamu tu da kehabisan stok......
      Baru beberapa hari aku makan pil yusmira, hari pertama aku mkn 2 biji je... tak sanggup 
      la nak makan.... loya.... hari kedua masih 2 biji..... hari ketiga aku tak makan.... hari ke   
      empat 




Kapsul Halia Bslima


1. Membuang angin dan lemak dalam badan

2. Mengurangkan berat badan

3. Menurunkan kadar kolestrol dalam badan

4. membersihkan usus dari toksin dan bakteria

5. Melancarkan peredaran darah

6. Menurunkan tekanan darah tinggi

7. Melegakan sakit pinggang dan sakit lutut

8. Menghilangkan bau mulut

9. Melegakan sembelit

10.Membantu menguatkan tenaga batin bagi lelaki dan wanita
  • 100 Units in Stock




HERBA KENCANA ALB

Herba Kencana adalah merupakan produk keluaran Award Life dan Beauty dgn kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia. Ia terhasil drpd pengalaman peribadi pengasasnya En Ismadi. Herba Kencana merupakan kombinasi buah-buahan dan bunga-bungaan herba yang telah menjadi rahsia warisan pusaka pahlawan-pahlawan melayu

60 biji Kapsul

Normal RM45.00 ****OFFER**** 40.00

PENGHANTARAN PERCUMA UTK PEMBELIAN MELEBIHI 2 KOTAK (SEMENANJUNG SHJ / SABAH dan SARAWAK RM6)

GOLONGAN (LELAKI DAN WANITA) YG DISYORKAN MENGAMALKAN HERBA KENCANA

1. Mereka yg mengalami masalah pembuangan air kecil dan besar (tidak lawas)
2. Penghidap gastrik dan ulser
3. Masalah hernia
4. Sukar tidur
5. Mereka yg mementingkan kecantikan / awet muda
6. Penghidap hipertensi
7. Penghidap kencing manis
8. Pesakit Jantung
9. Mereka yg mengamalkan diet
10. Buasir
11. Resdung
12. Gologangan wanita selepas bersalin
13. Masalah berat badan berlebihan
14. Lain-lain.

Khasiatnya amat mujarab dan sukar ditandingi terbukti sebagai PEMAKANAN KESIHATAN serba lengkap yg dapat membaiki pulih sistem dalaman tubuh badan secara semulajadi.

KESAN PENGAMBILAN HERBA KENCANA

Pengamal akan melalui 3 peringkat :-
1. Kesan Pengambilan 1-3 bulan pertama.
a. Melawaskan pembuangan air kecil dan besar.
b. Menghilangkan kebas anggota badan.
c. Menghilangkan pedih disebabkanb gastrik dan mengurangkan hernia.
d. Mengembalikan keupayaan seks sehingga 80%
e. Kulit terasa licin sprt mengamalkan loysen
f. Cepat berpeluh dan bertenaga
g. Memulihkan kelesuan badan dan lenguh-lenguh anggota badan.

2. Kesan Pengambilan 3 bulan - 1 tahun.
a. Melawaskan pembuangan air kecil & besar
b. Memulihkan hernia sehingga 95%
c. Mengembalikan keupayaan seks hingga 100% (normal)
d. Pembuangan toksik melalui perkumbahan secara ketara
e. Mengembalikan kecerdasan minda dan keupayaan berfikir
f. Menghalang komplikasi-komplikasi akibat diet sprt gastrik
g. Menghilangkan pening kepala dan lenguh-lenguh terutama dibahagian tengkuk, bahu dan tulang kipas.
h. Membataskan selera makan (terasa kenyang)
i. Menghilangkan masalah sukar tidur

3. Kesan Pengambilan 1 tahun - 2 tahun dan ke atas
a. Memulihkan hernia sehingga 100%
b. Meningkatkan stamina
c. Mengurangkan sensitiviti terhdp pengambilan makanan dan kurang tidur (bg pesakit hipertensi)
d. Menghilangkan komplikasi-komplikasi akibat hipertensi lebih kurang 80-90%
e. Awet muda
f. Memudahkan tidur & mencapai tahap kepuasan tidur sehingga 100%
g. Menurunkan berat badan ke tahap ideal.

KELEBIHAN HERBA KENCANA KEPADA IBU-IBU

1. Mengatasi masalah peranakan ke bawah (jatuh) serta mengecutkan rahim
2. Mengeluar darah beku dlm rahim dapat mengelakan sis, kanser pangkal rahim & sebagainya.
3. Menguatkan semula otot-otot faraj
4. Mengatasi masalah kurang nafsu seksual (kedinginan) serta dapat menambah keghairahan.
5. Menegangkan semula otot-otot perut, payudara dan punggung.
6. Mengatasi masalah 'BECAK' ketika bersama.
7. Menyembuhkan ketumbuhan (Fibroid) dan ketumbuhan-ketumbuhan daging bawah bibir faraj.
8. Melancarkan perjalanan darah.
9. Agen imunisasi tubuh badan serta bayi yg menyusu susu ibu.
10. Melambatkan proses monopous.
11. Menjadikan kulit halus, licin dan gebu.
12. Dapat menurunkan berat badan.
13. Memulihkan masalah "nafsu dingin" bila bersama

Hari Raya 2011

gambar ibu dengan aleeya

posing petang selepas penat beraya

main bola time

 alif sdg tido

 busu ani


macam tak sesuai je kan warne baju ni dengan keadaan i kan



 aufa dengan ayahnye



 busu ani, aleeya, ibu

busu dengan aliff



aleeya dengan aliff





gamabar guna tangan sendiri... perasan....



ayah dengan aleeya




kami bertiga 2011... bile la nak tambah lagi ni...

































Large Scraper

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...