Leaderboard

28 Disember 2010

Lapar lee....

Kenape la hari ni lapar la pulak....
malas btul nak turun......
tahan je la peut....
klo tahan kang terpaksa la turun jab...
tapau seplastik due....
melantak ke ape tu......
hehehhehe.......

23 Disember 2010

Jamu Mak Dara Gold

Hari ni saya servey produk ni plak......
menarik jugak....




Produk Jamu Mak Dara Gold dapat membantu mengurangkan masalah-masalah seperti yang selalu dialami oleh wanita dari pelbagai peringkat umur. Ia merupakan satu produk herba yang menggabungkan warisan sezaman, teknologi sains dan nutrisi hasil dari rahsia hutan hujan yang semulajadi. Khasiat produk Jamu Mak Dara Gold dapat membantu menyeimbangkan hormon wanita dan menyelaraskan mengikut keperluan sistem
tubuh



Selain itu Jamu Mak Dara Gold juga dapat mengurangkan ketegangan sendi dan otot, sengal-sengal badan malah ia baik untuk mereka yang menghidap Arthriti




Produk Jamu Mak Dara Gold merupakan pemakanan tambahan yang dapat mengatasi masalah dalaman wanita. Kecantikan dalaman wanita adalah amat penting untuk mengekalkan kesihatan yang berpanjangan dan kesihatan dalaman itu dapat dilihat sehingga terpancar menampakkan kecantikan tubuh. Jamu Mak Dara Gold bukanlah ubatan bersifat segera, ia direka khas untuk merangsang gaya hidup sihat dan aktif apabila digunakan secara berkala dan konsisten berserta pemakanan seimbang dan senaman ringan



Boleh didapati di dalam bentuk serbuk dan juga kapsul.
Antara khasiat produk Jamu Mak Dara Gold ialah:-



1. Menyuburkan rahim

Tubuh setiap wanita berbeza mengikut individu. Perbezaan ini memerlukan setiap wanita memiliki sistem peranakan yang sihat dan subur, agar kitaran hormon berfungsi dengan lebih lancar. Ia juga memerlukan formulasi khas untuk mengekalkan keseimbangan nya.


2. Mengatasi masalah keputihan

Setiap 1 dari 3 wanita pasti mengalami masalah keputihan tidak kira status bujang atau yang sudah berkahwin. Masalah ini terjadi kesan dari pemakanan dan juga persekitaran wanita itu. Faraj yang sihat memerlukan penjagaan sempurna luar dan dalam.


3. Merapatkan faraj

Wanita sudah berkahwin dan melahirkan, akan mendapati fenomena otot faraj yang longgar sebagai suatu masalah. Bahan-bahan seperti akar serapat dapat membantu mengembalikan ketegangan otot faraj agar dapat merapatkan kembali faraj bermasalah.


4. Menambah nafsu syahwat

Libido rendah atau kurang syahwat merupakan penghalang terbesar bagi mereka yang sudah melahirkan untuk menjalin hubungan intim bersama pasangan. Rangsangan diperlukan dari dalam minda dan luar bagi mengatasi masalah ini.


5. Memberi Tenaga

Kecergasan tubuh wanita menggalakkan kecerdasan minda. Wanita yang menggalas tanggungjawab sebagai seorang ibu, isteri dan bagi mereka yang berkerjaya amat memerlukan tenaga untuk melakukan tugas harian.


6. Membuang toksik dalam badan

Pemakanan seharian, pencemaran alam sekitar dan ketegangan dapat meningkatkan kuantiti toksik dalam sistem tubuh. Proses menyingkirkan toksik amat penting bagi mengelakkan keracunan organ dalaman tubuh, mengurangkan masalah bau badan dan faraj serta melancarkan perjalanan darah.


7. Memperbaiki sistem kitaran haid

Kitaran haid yang teratur adalah penting untuk memastikan keseimbangan hormon Estrogen. Pelbagai kesan akan timbul sekiranya kitaran haid tidak teratur seperti pertambahan berat badan, sukar mendapat kan cahaya mata dan lain-lain.


8. Membakar lemak berlebihan

Lemak berlebihan menyebabkan pertambahan berat badan. Pembakaran lemak berlebihan menggalakkan penurunan berat badan, dapat mengekalkan barat badan yang ideal dan memperkemaskan penampilan.


9. Membuang angin

Angin terhasil daripada pemakanan yang ti- dak seimbang dan pendedahan pada persekitaran yang kurang sihat. Pembuangan angin berlebihan dapat mengurangkan masalah ketidakselesaan badan.


10. Mengurangkan masalah bau badan

Masalah bau badan adalah normal bagi mereka yang berbadan besar dan sudah melahirkan. Pengamalan pemakanan tambahan dan diet seimbang dapat membantu mengurangkan masalah bau badan.


11. Mengatasi masalah kemaluan berbau

Pengurangan toksik dalam badan sekaligus dapat mengurangkan masalah bau badan dan masalah kemaluan berbau.


12. Mengurangkan kesakitan di bahagian pinggang

Kesakitan di bahagian pinggang merupakan kesan langsung dari gaya hidup aktif dan penggunaan otot pinggang secara eksesif.

13. Mengurangkan masalah lemah tubuh badan terutamanya bagi ibu-ibu selepas bersalin

Ibu-ibu selepas melahirkan selalunya mengalami masalah lemah tubuh badan. Pemakanan tambahan yang serasi dapat membantu mengurangkan masalah lemah tubuh badan.

22 Disember 2010

Q-She



Ape yang korang tahu pasal ni....
aku rase macam nak try jek.....
bile bace die punye keistimewaan mcm menarik je.....

Pemakanan/penggunaan produk-produk berasaskan Pueraria Mirifica adalah supplemen untuk kecantikan dan kesihatan yang bertindak secara semulajadi pada tubuh. Berkesan meningkatkan dan membaikpulih kadar hormone, meningkatkan estrogen dalam badan yang mengaktifkan kolagen dalam kulit serta memberikan hasil dan kesan yang tidak mungkin anda perolehi dari produk-produk lain. Tak perlu lagi menyeksa diri dengan suntikan kolagen atau pembedahan yang menyakitkan serta berisiko untuk menjadi cantik dan jelita.




Bertindak dari dalam untuk menerlahkan kecantikan dan kesihatan yang menyeluruh, dari hujung rambut ke hujung kaki, dalam dan luar. Anda pasti kagum dan berpuashati dengan hasilnya.



Pueraria Mirifica



Ramai di kalangan kita tidak tahu apa itu estrogen. Estrogen merupakan sejenis hormon yang dihasil dari dalam badan kita. Keupayaan dan tahap pengeluarannya mempengaruhi pembentukan badan seseorang perempuan semasa awal baligh iaitu antara 9-12 tahun. Selepas itu, penghasilan estrogen dalam tubuh akan terhenti dan hanya dihasilkan sekali dalam sebulan, iaitu semasa kedatangan haid. Jika tidak berwaspada, pengeluaran akan terus berhenti dan ini akan memungkinkan seseorang itu mendapat menopos awal atau terputus haid lebih awal dari jangkamasa yang sepatutnya.



Pengeluaran yang tidak stabil akan menjadikan pertumbuhan bentuk badan menjadi tergendala dan terbantut, seperti payudara yang terlalu kecil dari saiz badan dan saiz yang berlainan antara satu sama lain.



Pueraria Mirifica, adalah satu-satunya tumbuhan Anugerah Tuhan yang boleh membantu menyeimbangkan penghasilan dan pengeluaran hormon manusia. Terdapat 13 jenis spesies di dalam keluarga pueraria. Dari kajian yang dijalankan oleh beberapa saintis sejak di awal abad ke 19 lagi, mendapati bahawa Pueraria Mirifica merupakan yang nombor satu jika dibandingkan dengan jenis-jenis keluarga pueraria yang lain. Manakala, keluarga pueraria yang lain langsung tidak sesuai dan tidak digalakkan.



Pueraria Mirifica hanya tumbuh dan terdapat di utara Thailand. Berbanding dengan keluarga pueraria yang lain, yang juga tumbuh di beberapa negara asia yang lain termasuk Filipina dan Indonesia. Namun ianya tidak memberi sebarang kesan yang memberangsangkan dan tidak standing dengan Pueraria Mirifica dari Thailand.



Tumbuhan yang telah sekian lama wujud sejak beratus-ratus tahun ini mula mendapat tempat di pasaran global dan menjadi kegilaan kepada pengeluar untuk dikomersialkan.



Antara kebaikannya adalah :-



KULIT



- menganjalkan kulit yang telah melendut

- menegangkan dan menghaluskan struktur kulit

- mengurangkan garis-garis halus

- mencerahkan kulit dari dalam dan meratakan warna kulit

- menyihatkan kulit yang tidak bermaya agar kembali berseri

- menghaluskan liang roma dan mengurangkan minyak

- melembutkan kulit

- kulit kurang kasar dan kering

- merawat jerawat dari dalam

- mencegah pertumbuhan jerawat muka dan badan

- mencerahkan dan menghilangkan lebam bawah mata

- melambatkan proses penuaan secara berkesan



KUKU



- mencegah kuku dari menjadi lemah dan rapuh

- menguatkan kuku agar tidak mudah merekah dan menyerpih

- meningkatkan dan menggalakkan pertumbuhan kuku yang lebih sihat

- kuku akan kelihatan lebih bersinar dan tidak pucat





RAMBUT



- mencegah rambut dari menjadi lemah, tidak terurus dan tidak bermaya

- mengawal rambut dari menjadi rapuh dan bercabang

- menggalakkan pertumbuhan rambut baru

- mengawal keguguran rambut

- melambatkan penuaan rambut dan mengawal rambut dari beruban

- menjadikan rambut lebih sihat, bersinar, beralun dan hitam berkilat



BADAN



- melangsingkan badan dengan peningkatan jisim badan tanpa lemak

- membentuk dan merampingkan badan tanpa bonjolan lemak yang hodoh

- mencantikkan badan anda tanpa geleber yang memalukan



PAYUDARA DAN PUNGGUNG



- mengangkat dan menganjalkan kembali payudara dan punggung yang mengendur

- memantapkan lagi bentuk menjadikan ia lebih padat

- membesarkan kembali payudara yang mengalami pertumbuhan yang terbantut

- menegangkan dan menstabilkan kedudukan payudara

- menjadikan payudara dan punggung anda lebih seksi dan mengancam dengan lurah yang ketara

- mencerahkan puting dan menghilangkan kedutan di sekitar payudara

- mengekalkan kecantikan payudara yang sedia besar tanpa membesarkannya lagi, sebaliknya payudara anda akan kelihatan lebih tegang, juga sesuai dan efektif kepada mereka yang telah menjalani pembedahan membuang ovari



RAHIM DAN VAGINA



- mengangkat dan menegangkan kembali rahim pada bentuk asal

- merawat masalah-masalah yang berkaitan dengan rahim

- merawat keputihan dan masalah haid yang tidak teratur

- melembapkan jalanan di dalam vagina tanpa merengsakan

- menghalang jangkitan pada vagina dan pundi (bladder)

- menjadikan dinding dan pintu vagina anda lebih elastik dan ketat semulajadi

- menambah dan mengaktifkan cairan semulajadi di dalam faraj, menjadikan anda wanita yang paling istimewa kepada suami

Keistimewaan yang hanya anda dan suami dapat rasainya. Juga sesuai kepada mereka yang belum berkahwin



KESIHATAN



- menambahkan kesegaran, tenaga dan meingkatkan kadar libido (ketahanan)

- mencegah dan mengurangkan penyakit migrain

- membantu mengurangkan risiko penyakit jantung, arteriosclerosis, sesudah menopos dan osteophorosis

- mengurangkan penyakit diabetis dan tekanan darah tinggi - mengurangkan penyakit yang berkaitan dengan mata seperti katarak, kornea, rabun jauh dan lain-lain

- menghalang ?mood swing? akibat kekurangan estrogen dalam tubuh

Jika tahap hormon di dalam badan semakin merosot, MAKA?.



Akibat dari penurunan tahap kolagen dan serangan radikal bebas melemahkan dan mengurai serat kolagen di dalam epidermis. Pengurangan proteoglikan juga telah mengakibatkan serat kolagen jadi tidak sekata dan terganggu. Ini mengakibatkan kulit hilang keanjalan dan struktur kulit terjejas menyebabkan keadaan kulit jadi melendut dan garis-garis serta kedutan akan terbentuk.



Peningkatan kadar hormon estrogen akan menggalakkan peningkatan proteoglikan supaya dapat mengekalkan kalgen dalam susunan yang sekata, ini menjadikan keadaan kulit kembali anjal dan dapat menghilangkan garis-garis halus dan kedutan. Sebanyak 75% daripada tisu kulit manusia terdiri daripada kolagen yang penting untuk mengekalkan kelembutan dan keanjalan kulit. Kolagen berperanan besar dalam menjadikan kulit licin, anjal dan berseri, seperti semasa kulit kita di usia remaja.



Namun, penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Dan selepas usia 50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Masalah kulit kering, tidak bermaya, berkedut, dan melendut, keguguran rambut dan tidak bermaya, kuku yang lemah dan mudah rapuh, adalah disebabkan oleh pengurangan tahap kolagen dalam badan.



Penurunan kolagen juga menyebabkan kehilangan jisim badan tanpa lemak yang mengakibatkan penurunan metabolisma badan, maka peningkatan berat badan tanpa peningkatan di dalam pengambilan makanan akan terjadi. Semua ini disebabkan oleh kemerosotan tahap hormon di dalam badan.



Akibat dari kemerosotan dan kekurangan penghasilan kadar estrogen di dalam badan kerana semakin meningkatnya usia, akan merubah bentuk badan seseorang wanita. Selain dari faktor usia, melahirkan anak dan cara pemakanan juga menjadi antara penyebab utama kepada perubahan bentuk badan manusia.



PERINGATAN :-

Q-SHE TIDAK BOLEH DIMAKAN SEMASA DATANG HAID DAN SEMASA MENGANDUNG. MAKAN 3 BIJI SEBELUM TIDUR. BANYAKKAN MINUM AIR MASAK.



HARGA : WM RM68.00
EM75.00
BRU B$38.50
S'PORE $37.00

POSLAJU : RM5.30

42 KAPSUL

2-3 BIJI TIAP MALAM

MAL06081325TC

24 November 2010

Terkilan

rase amat terkilan....
sedih..... marah........
dan kate hati memujuk.......
tak mau hirau kan lan pasal itu......
bak kate orang kite harung la ape yang ade......
klo untung sabut timbul....
klo untung batu tenggelam......
ape yang untung nyer dengan batu.....
da la berat, tenggelam pulak tu......
malang  sudah......

tak nak pikir pasal tu lagi......
Ya Allah......
kau bantu lah hamba mu ini.....
ssesungguhnya dalam kerisauan.......
amin.... amin ya Alaah.....

15 November 2010

Berkurun Sudah

Dah lame dah tak up date blog ni.... selalu bukak je... tak tergerak pun jari ni nak up date.... tapi insyaallah ... saye akan berusaha merajinkan diri untuk menaip nyeee... hehehehe......

07 Ogos 2010

Aleeya @1 years old....

Aleeya da setahunnn sekejab je da setahun anak ibu..... genap aleeya setahun aleeya da pandai berkate2... da paham ibu ckp ape.... da pandai bilang nombor 1 hingga 10.... bahase melayu dan bahasa inggeris... sekarang ibu dalam proses nak ajar aleeya hafal huruf jawi dan rumi pulak... hehehe..... da pandai buat mcm-mcm aksi da....

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..


hehehe...... ni bukan.. ni mase besday ibu... hehehe.....

..

..

..

..

 ni yang betul punterrr


 kek aleeya... walaupun kecik... coz kami bertige je yang meyambutnye...
ayah tak de... gi keje....



berebut tangan dengan wan...... nak capai lilin yang menyale tuuu.....

gambar semue tak dapat snap banyak....
dapt pun tak cantik pun....





aleeya makan comot...

..

..

..

..

..

..


walau ape pun... ibu nak ucapkan selamat menyambut hari lahir sayang....
semoga ank ibu jadi anak yang baik....
taat pada Allah...
Dengar nasihat ibu ngan ayah ni.... walau pun da besar nanti lbh pandai dari kami....
semoga jadi insan yang berjaye kelak....
itu harapan dan doa ibu.....

21 April 2010

April Up date!!!!





















Banyak da berlaku bulan april ni.....
kat ofc blog aku ngan face book tak ble bukak....
lepas ni aku upload kan gambar2 untuk bulan ni....

06 April 2010

Bulan MAC

Bulan ni mcm-mcm jadi.... aku demam, aleeyah demam, selseme..... aleeya kene campak.... kesian die..... abang plak balik kerje...... rindu sgt kat abang...... kadang2 ble abang telefon nak ckp lame2 ngan abang.... tak pe ayu paham....

ayu rindu ngan abang....
ingatkan mengandung lagi.... 3 kali test .... -ve.....
klo ade pun alhamdullh..... ayu tahu abang mmg nak lg baby kan.....
lepas ni tak nak gi amik injection lagi sait la bang....
hari tu pun tak amik balik kad perancang keluarge tu....

ayu ingat nak baby jugak..... tapi nak besalin tahun depan....
insyaallah.... doa je la... klo Allah nak bagi ......
abang, i alway miss u...
rindu nak tengok abang senyummm....

03 Mac 2010

Leeya dengan Lady bug nyerrr.....

Last week ibu belikan aleeya hadiah baru....
patung baru....
mule2 ibu nak belikan patung yang bole gantung, berekor lembut...
tapi memandangkan die keras takit nanti jatuh atas muke aleya
nanti nangis pulak....
so ibu belikan ini for u my dear....

patung dulu patung mr bean ibu bagi kan pada najib
anak mak cik hang.....
coz die suke sangat gigit......

so this for you and aksi aleeya bersama





02 Mac 2010

Sedih.....

Sedih sangat hari ni.... abang da nak kerje da.... tadi kul 8 da bertolak ke KLIA abang die yang bernama Fiza antar die.... klo tak aku pun nak jugak antar die, tapi die tak nak, taknak susahkan aku kot.... kesian abang, hari ahad gi KL tido hotel sebab nak kene kursus takut tak sempat klo dari kampung lagi pun bukannya tahu sangat jalan-jalan kat KL ni... pastu kene pi opis lapor diri dan amik tiket... lepas tu kene balik kampung... kesian abang penat die.... mase balik tu naik bas dari KL ke seremban. kemudian dari seremban ke PD naik teksi... mahal plaktu.... RM35teksi tu cas.... pastu aku ngan dak ani amik die kat PD....

Mase kemas-kemas baju bile pandang abang, kesian tengok abang.... rase penat sangat agaknya.... makan pun sikit.... malam tadi kemain lene lg tdo nye.....

ayu doakan abang semoga selamat pergi..... semoga dipermudahkan segala perjalanan abang kat sane.... semoga cepat mase berlalu..... semoga cepat kite jumpa lagi..... a lot of love..... ayu sayang sangat kat abang, dan segala kasih sayang ini hanya untuk abang selamanya...... kite sama-sama berdoa agar bersama bahagia selamanya...

YA ALLAH YANG MAHA BERKUASA....
AKU MEMOHON AMPUN KEPADA MU YA ALLAH...
SESUNGGUHNYA AKU BANYAK BERDOSA KEPADAMU YA ALLAH....
AKU LALAI DALAM MENGERJAKAN SURUHANMU YA ALLAH...
AKU MENYESAL YA ALLAH...
AKU AKAN CUBA YA ALLAH...
MENGUATKAN IMAN INI AGAR SENTIASE BERSAMA MU YA ALLAH...

YA ALLAH AKU SESUNGGUHNYA BERSYUKUR....
SANGAT BERSYUKUR ATAS APE YANG KURNIAKAN KEPADAKU....
SEGALA DUGAAN KU INI AKAN KU HARUNGI DENGAN PENUH KESABARAN...
SESUNGGUHNYA AKU TAHU KAU HANYA MENDUGA KAMI YA ALLAH...
AKAU AKAN BERUSAHA MENYEMPURNAKAN SEGALANYA YA ALLAH....
DENGAN IZIN MU YA ALLAH...
AMINNN.....
YARABBAL ALAMIN....

01 Mac 2010

CUTI MAULIDURRASUL

cuti maulidur rasul ari tu pegi pasar....
coz untuk kampung kami adekan sambutan maulud nabi
pada hari sabtu...
abang pulak nak gi KL wat medikal check up....

sempat la kami anak beranak bergamgar kat taman permainan...
hehheee.... kenangan sebelum abang naik kerje balik...
luv u abang and aleeya...






23 Februari 2010

panas o panas.....

last week..... hari jumaat... aku demam selseme n batuk....
yang kesiannye bby pun terjangkit... sian aleeya.... tak selesa die tido....
nasib baik die cepat baik...

petang2 pulak klo da panas sgt mule la lepak kat depan uma ngan aleeya...
sesi foto grafi.... model2nye adelah.....










Large Scraper

Dengarkan lagi lagu hatiku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...